Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin tanımlanması
• Televizyon yapımlarına genel bir bakış |
Sınıf içi tartışma |
2) |
• Bir çekim nasıl yapılır?
• Kamera hareketleri, çekim ekipmanlarının, effect araçlarının tanıtılması, teknik terimlerin açıklanması
|
Televizyon programlarından birisini seçip kaç kamera kullanıldığı ve nasıl çekim yapılmış olabileceği yönünde detaylı izleme ödevi. |
3) |
• Televizyon programı senaryosu nasıl yazılır? Synopsis, tretman ve senaryo nasıl yazılır? Örnekler üzerinden incelemeler |
Ev ödevi olarak bir synopsis ve belgesel.
30 dakikalık bir tv filminin senaryosunun yazılması. |
4) |
• Çekimlerde zaman kullanımının önemi
• Çekim gününü etkili kullanmanın yolları,
• Çekimlerde izinler, telifler nasıl alınır?
• Oyunculardan veya çekimde görüntülenen kişilerden alınan muvafakatname örnekleri.
|
Öğrencilerle birlikte oluşturulacak bir konuda ( bir semt hikayesi olabilir) belgesel çalışma |
5) |
• Casting nedir? Oyuncularla nasıl çalışılır? Figürasyon nasıl seçilir?Menejerlik ajansları nasıl çalışır? Oyuncu hakları konusunda örneklendirmeler, oyuncularla çalışma yöntemleri nelerdir? |
Televizyon sunucularıyla ilgili genel incelemeler.
Kültür ve sanat programı, haber programı, yarışma programı, eğlence programı.
Belgesel sunucularıyla ilgili değerlendirmelerin yapılması.
|
6) |
• Belgesel program hazırlamak
• İyi bir belgesel nasıl olmalıdır?
• Ünlü belgesel fotoğrafçısı Salgado'nun hayatı üzerine çekilen ''Toprağın Tuzu'' filminin izlenmesi
|
Belgesel yapım egzersizleri, çağdaş bir sanatçının belgeselinin çekilmesi |
7) |
• TV FİLMİ GÖRSEL EFFEKTLERİ
• Fragman, jenerik, teaser yapımlarının örneklerle incelenmesi
|
3D animasyon stüdyosuna sınıf olarak gitmek |
8) |
Yazılı bilgi değerlendirme |
Özgür, A. Z. (2001). TV REKLAM FİLMLERİNİN YARATICI VE YAPIM SÜREÇLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLME STANDARTLARI. Selçuk İletişim, 1(4), 10-19. |
9) |
• Yemek programı nasıl çekilir? |
Antony Bourdain, Ayhan Sicimoğlu,Arda Türkmen'in yemek ( yemek ve gezi) programları üzerine ev ödevi |
10) |
• Yemek programı çekimi okulun gastronomi bölümüyle birlikte gerçekleştirilebilir. |
VERİ YOK |
11) |
• Profesyonel bir post prodüksiyon stüdyosunun gezilmesi |
VERİ YOK |
12) |
• Life style program nasıl çekilir? |
Gündüz kuşağı life style programı yapımı üzerine bilgiler, örnekler verilecektir. |
13) |
• Tüm dönem yapılan çalışmalar üzerine hatırlatmalar, işlenmiş konuların tekrarlanması,gözden geçirilmesi
• TV yapımının esasları
• TV çekimlerinde zamanlamanın, bütçenin kontrolü ve prodüksiyon aşamaları ,faturaların toplanması, stopaj, kdv, telifler ve resmi yazışma konuları hakkında bilgilerin verilmesi
|
VERİ YOK |
14) |
• Öğrencilerle birlikte program çekim egzersizleri, montaj uygulamaları |
Uygulamaların yapılması |
15) |
• Tüm dönem yapılan çalışmalar üzerine hatırlatmalar, işlenmiş konuların tekrarlanması,gözden geçirilmesi • TV yapımının esasları • TV çekimlerinde zamanlamanın, bütçenin kontrolü ve prodüksiyon aşamaları ,faturaların toplanması, stopaj, kdv, telifler ve resmi yazışma konuları hakkında bilgilerin verilmesi |
VERİ YOK |
16) |
Final |
Özgür, A. Z. (2001). TV REKLAM FİLMLERİNİN YARATICI VE YAPIM SÜREÇLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLME STANDARTLARI. Selçuk İletişim, 1(4), 10-19. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|