Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın gelişimine dair kısa bir hatırlatma yapılması.
• Pazarlama iletişiminde reklamın yerinin açıklanması.
• Reklam ajanslarının organizasyonel yapısının açıklanması.
• Ajansların işleyişinde yer alan bölümlerin sıralanarak tanımlanması.
• Bölümlerin sorumluluklarının ele alınarak açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
2) |
• Reklam üretimi sürecinin tanımlanması.
• Reklam stratejisinin geliştirilmesi konusunun ele alınması.
• Medya kararlarının belirlenmesinin tanımlanması.
• Reklam ortamlarının belirlenmesinin açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
3) |
• Yazılı reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Basında ölçümleme kavramının anlatılması.
• Basında maliyet hesaplaması kavramının açıklanması.
• Yayın yapan reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Televizyonda ölçümleme kavramının açıklanması.
• Radyoda ölçümleme kavramının açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
4) |
• Diğer reklam ortamlarının sıralanarak anlatılması.
• Açıkhavada ölçümleme olgusunun ele alınması.
• Sinemada ölçümleme olgusunun açıklanması.
• İnternette ölçümleme ve planlama konusunun anlatılması.
• Reklam prodüksiyon şirketinin yapısı ve işleyişinin anlatılması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
5) |
• Basılı reklam ortamları için reklam metni yazımı sürecinin açıklanması.
• Layout kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi.
• Basılı reklam için reklam metninde prodüksiyon aşamasının tanımlanması.
• Basılı reklamda fotoğraf kullanımı konusunun açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
6) |
• Radyo spotunun hazırlanma aşamalarının sıralanarak açıklanması.
• Radyoda metin yazma konusunda dikkat edilecek noktaların açıklanması.
• Radyo spotunda ses seçiminin ele alınması.
• Radyo spotunda müzik seçimi konusunun ayrıntılandırılması.
• Jingle, stok müzik, reklam müziği, vokaller, ses dizaynı, kayıt, miksaj terimlerinin açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
7) |
• Seslendirme stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
8) |
• Basılı reklam ortamlarının sıralanması.
• Televizyon reklamlarında anlatım biçimlerinin sıralanması.
• Senaryo yazımının açıklanması.
• Story board teriminin açıklanması ve örneklerle ele alınması.
• Çekim aşamasının sıralanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Vize sınavı için tüm konuların tekrar edilmesi.
|
9) |
Grup tartışması.
Örneklerin değerlendirilmesi
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi. |
10) |
• Alt başlık kavramının açıklanması.
• Çekim öncesi hazırlıkların anlatılması.
• Ön prodüksiyon kavramının anlatılması.
• PPM (pre production meeting) kavramının tanımlanması.
• Kurgu aşamasının anlatılması.
• Dağıtım ve yayın aşamalarının açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
11) |
• Film stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
12) |
• Animasyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
13) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda color grading aşamasının açıklanması.
• Post prodüksiyonda video transfer ve Sinefekt, aşamasının tanımlanması
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
14) |
• Post prodüksiyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Final sınavı için konuların tekrar edilmesi. |
15) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması. |
Veri Yok |
16) |
FİNAL |
Adım Adım Reklam Üretimi (Reklam Filmi Prodüksiyonu)
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş
2010. İstanbul: Beta
Televizyon Reklam Filmi Yapımı. Kavramlar, Uygulamalar, Sorunlar ve Telif Hakları.
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş Erdoğan
2010. İstanbul: Beta
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|