GST440 Gıda ve Ambalaj Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST440
Ders İsmi: Gıda ve Ambalaj Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders 14 hafta boyunca öğrencilere inovasyon tanımını; yeni ürün geliştirmeyi ve gıda tasarımı ve ambalajlarının nasıl olması gerektiğini öğretir.
Dersin İçeriği: Dersin Tanıtılması
İNOVASYON VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME
GIDA TASARIMI
GIDA VE AMBALAJ
GIDA VE DUYUSAL DENEYİM
KULLANICI PROFİLİ VE MOODBOARD OLUŞTURULMASI
TASARIM ÖNERİLERİ VE KRİTİK VERİLMESİ
ÜRÜNLERİN MUTFAKTA DENEMELERİNİN YAPILMASI
3 ÜRÜN ÖNERİSİNİN SUNULMASI
ÜRÜN ÖNERİLERİ ÜZERİNDEN KRİTİK VERİLMESİ
AMBALAJ TASARIMI
ÜRÜN ÖNERİLERİ ÜZERİNDEN KRİTİK VERİLMESİ
ÜRÜNLERİN MUTFAKTA DENEMELERİNİN YAPILMASI
GIDA ÜRÜNÜNÜN SUNUMUNUN HAZIRLANMASI

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Neden yeni ürün geliştiririz? Ürün Planlama ve Geliştirme Faaliyetleri Yeni Ürünün Tanımı Yapılması Yeni Gıda Ürünlerinin Karakterize Edilmesi ve Tanımlanması Müşteriler ve Tüketiciler Hakkında Bilgi Verilme Yeni Gıda Ürün Trendleri Tartışmasının Yapılması
2) Gıda tasarımının tanımı ile ilgili tartışma Gıda ile ilgili dallardaki tasarımlar Yeme tasarımı
3) Gıda Ve Ambalajı Arasındaki İlişki Gıda Ve Duyusal Deneyim İlişkisi
4) Kullanıcı Profili Kavramının Anlatılması Moodboard Hakkında Bilgi Verilmesi ve Nasıl, Neye Göre Hazırlandığının Anlatılması
5) Tasarım Önerilerine Göre Kritik Belirlenmesi
6) Tasarlanan Ürünlerin Mutfakta Denemelerinin Yapılması
7) Ambalaj Tasarımı Yapılması Ambalaj Tasarımı Hakında Bilgi Verilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması Öğrenciler arası tanışma kaynaşma “Benim adım …… En sevdiğim gıda ürünü …… çünkü ………” gibi bazı diyalog ve paylaşımlar olabilir. Bölümler birbirlerine ne yaptığını uzmanlık alanlarını tanıtabilir. Öğrenciler arasında kontrollü diyalog. Veri yok
2) • Neden yeni ürün geliştiririz? • Ürün Planlama ve Geliştirme Faaliyetleri • Yeni Ürün Nedir? • Yeni Gıda Ürünlerinin Karakterize Edilmesi ve Tanımlanması • Müşteriler ve Tüketiciler • Değer Yaratma • Piyasalar ve Pazar Yerleri • Yeni gıda ürün trendleri tartışması (2015-2016 TRENDLERİ) Veri yok
3) İNOVASYON VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME (Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü) • Neden yeni ürün geliştiririz? • Ürün Planlama ve Geliştirme Faaliyetleri • Yeni Ürün Nedir? • Yeni Gıda Ürünlerinin Karakterize Edilmesi ve Tanımlanması • Müşteriler ve Tüketiciler • Değer Yaratma • Piyasalar ve Pazar Yerleri • Yeni gıda ürün trendleri tartışması (2015-2016 TRENDLERİ) Veri yok
4) • Gıda tasarımının tanımı ile ilgili tartışma • Gıda ile ilgili tasarım • Gıda ile tasarım • Gıda için tasarım • Gıda mekan tasarımı • Gıda ürün tasarımı • Yeme tasarımı Veri yok
5) GIDA VE AMBALAJ GIDA VE DUYUSAL DENEYİM Veri yok
6) • Kullanıcı Profili kavramının anlatılması • Moodboard hakkında bilgi verilmesi ve nasıl, neye göre hazırlandığının anlatılması • Öğrencilerin getirdiği dergi, karton vs. ile öğrencilerin moddboard hazırlaması • Yapılan çalışmaların sunulması Veri yok
7) • 3 bölüm halinde işlenebilir. (kritik verilmesi – Teorik bilgi ve örnek paylaşımı – kritik verilmesi) • Teorik bilgi, örnek (Gıdaların biçimleri ve sebepleri, örn makarna) Veri yok
8) Vize Sınavı Veri yok
9) ÜRÜNLERİN MUTFAKTA DENEMELERİNİN YAPILMASI Veri yok
10) 3 ÜRÜN ÖNERİSİNİN SUNULMASI Veri yok
11) ÜRÜN ÖNERİLERİ ÜZERİNDEN KRİTİK VERİLMESİ (Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü – Gastronomi Bölümü) • 3 bölüm halinde işlenebilir. (kritik verilmesi – Teorik bilgi ve örnek paylaşımı – kritik verilmesi) • Teorik bilgi, örnek (Gıda sektöründe tasarımın yeri ve önemi) (Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü) Veri yok
12) AMBALAJ TASARIMI Veri yok
13) ÜRÜN ÖNERİLERİ ÜZERİNDEN KRİTİK VERİLMESİ (Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü – Gastronomi Bölümü) • 3 bölüm halinde işlenebilir. (kritik verilmesi – Teorik bilgi ve örnek paylaşımı – kritik verilmesi) • Teorik bilgi, örnek (Gıda sektöründe tasarımın yeri ve önemi) (Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü) Veri yok
14) ÜRÜNLERİN MUTFAKTA DENEMELERİNİN YAPILMASI Veri yok
15) GIDA ÜRÜNÜNÜN SUNUMUNUN HAZIRLANMASI • Bilimsel gıda ürünü posterinin hazırlanması (Gastronomi Bölümüm) • Gıdanın üretimine yönelik çizimlerin hazırlanması (Teknik çizimlerinin oluşturulması, üretim detaylarının belirtilmesi) (Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü) • Poster sunum tasarımının hazırlanması (Sunum teknikleri hakkında bilgi verilmesi) (Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü) Veri yok
16) Final Sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Veri yok.
Diğer Kaynaklar: Veri yok.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 9 27
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 3
Toplam İş Yükü 79