SAG256 Sağlık Yönetimi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAG256
Ders İsmi: Sağlık Yönetimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYSUN DANAYİYEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ERDİNÇ ÜNAL
Doç. Dr. ONUR YARAR
Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sağlık yöneticilerinin tıp ve hemşirelik gibi mesleklerle ilişkisini ele alır ve sağlık kuruluşlarının çeşitli özelliklerini değerlendirir.
Dersin İçeriği: • Hastane Yönetimi ve Yöneticisi
• Klinik Hizmetler Yönetimi
• Hasta Bakım Hizmetleri Yönetimi
• Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi
• 112 Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi
• Sağlık Kurumlarında Acil Hizmetler Yönetimi
• Adli Tıp Hizmetleri YönetimiRuh Sağlığı Hizmetleri Yönetimi
• Olağanüstü Durumlarda Sağlık Hizmetleri Yönetimi
• Sağlık Eğitimi
• Yaşlı Sağlığı Hizmetleri Yönetimi
• Evde Bakım Hizmetleri
• Yataklı Tedavi Kurumlar Yönetmeliği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Yönetim ve organizasyon teorilerini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) • Sağlık hizmet basamaklarını tanımlar ve tartışır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1)
2.1) • Çevresel etkilerden ve küreselleşme ile yeni teknolojilerin gelişiminden sağlık kurumlarının nasıl etkilendiğini bilir ve tartışır.
Öğrenme Yetkinliği
1)
2.1) • Ülke sağlık organizasyonunu ve nasıl koordine edildiklerini tanımlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1)
2.1) • Yasal düzenlemelere göre sağlık kurum / kuruluş yapısını bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kamu Hastaneleri Yönetimi ve Yöneticisi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, kamu hastaneleri web siteleri
2) İl Sağlık Yönetimi ve Organizasyonu kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, il sağlık müdürlüğü web sitesi
3) Hasta Bakım Hizmetleri Yönetimi notlar
4) Yataklı Tedavi Kurumlar Yönetmeliği powerpoint sunumu, ilgili yönetmelik
5) Tıp Hizmetleri Organizasyonu - Klinik Hizmetler Yönetimi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri
6) Klinik Hizmetler Yönetimi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri
7) Hasta Bakım Hizmetleri-Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri
8) Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri
9) ara sınav işlenen tüm konular
10) Özel Hastaneler Yönetmeliği – Kuruluş İlkeleri powerpoint sunumu, ilgili yönetmelik
11) Hastanelerde Acil Servis Yönetimi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri
12) Hasta ve Poliklinik Hizmetleri Yönetimi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri
13) Sağlık Kurumlarında Dış Kaynak Kullanımı kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu
14) Sağlık Kurumlarında Verimlilik ve Yönetimi kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu
15) Final sınavı Tüm konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunumlar ve kitap
Diğer Kaynaklar: 1- Sağlık Hizmetleri Yönetimi, Metin Ateş, Beta Yayınları, İstanbul, 2011.

2- Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Dilaver Tengilimoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat, Nobel Yayın Dağıtım, 7. Baskı, İstanbul, 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar.
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir.
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir.
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur.
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. 5
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. 5
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. 5
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. 5
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. 5
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. 5
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 15 3 45
Ödevler 15 2 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 167