Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence anlatılır |
Sağlık İletişimi kavramı anlatılacak konular başlıklar halinde verilir. |
2) |
Sağlık İletişimine Giriş |
İletişim, iletişim süreci, temel öğeleri, sağlık kavramının tanımı, sağlık kaynakları ve riskleri, sağlığın geliştirilmesi, sağlık iletişimi kavramı
Ödev. Patch Adams izlenecek.
|
3) |
Sağlık İletişimi Kavramının Gelişimi |
Sağlık İletişimi anlayışının gelişimi, tarihçesi, sağlık iletişimini etkileyen disiplinler, sağlık iletişimi tanımı ve sağlık iletişimi alanının sınırları ve sağlık İletişim düzeyleri.
|
4) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kendi kendine iletişim) |
Kendini tanıma, farkındalık, ihtiyaçlar teorisi, öğrenilmiş çaresizlik
Düşün,eşleş, paylaş: Film iletişim yönüyle ilgili soru ve yorumlar
Takım çalışması: Oluşturulan takımların ve karşılaştırma yapılacak hastanelerin bildirilmesi. Facebook ve twiter paylaşımlarının takibine başlanması.
Ödev: ters yüz animasyon filmi izlenecek
|
5) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kişilerarası iletişim düzeyi) |
Kişiler arası iletişim, kişilerarası sağlık iletişimi yaklaşım ve modelleri sağlık personeli hasta ilişkileri mesaj üretimi, sözlü,sözsüz iletişim, dinleme becerileri,empati, kişisel roller, iletişim engelleri.
Düşün,eşleş, paylaş: animasyon filmi ile ilgili |
6) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Grup iletişim düzeyi ve Kitle İletişimi) |
Grup iletişimi, örgütsel iletişim, iletişimin kurumsal önemi ve işlevleri
Kitle iletişimi ve bilimsel alanda enformasyon, sağlıkla ilgili enformasyon kontrolü ve medya, küreselleşme ve kamu sağlığı enformasyonu üzerine etkileri, sağlık okur yazarlığı ve medya
Düşün,eşleş, paylaş: medya toplumları ile ilgili soru ve yorumlar
|
7) |
Vize |
|
8) |
Sağlık alanında davranış değişikliği, Sağlık Davranışı Teorileri |
Sağlık ile ilgili davranışın oluşumu,
Açıklayıcı Teoriler
Sebepli eylem Teorisi
Nedene Dayalı eylem
Planlanmış Davranış Teorisi
Değişim Teorileri
Sağlık İnanç Modeli
Tüketici enformasyon işleme modeli
Yeniliklerin yayılması kuramı
|
9) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları |
Sağlık iletişimi kampanyalarının tarihçesi
Sağlık iletişim kampanyaları genel bilgi
Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Öncesi Planlama
Planlama/Başlangıç Aşaması
İletişim Planı
|
10) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları,
Hedef Kitle
|
Hedef Kitle Kavramı
Hedef Kitleyi belirlemek
Sağlık iletişiminde hedef kitle
Sağlık iletişim kampanyalarında hedef kitle ayırımı
Sağlık iletişimi yöntemlerinden halk ilişkiler çalışmaları ve savunuculuk
|
11) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (Uygulama- tasarım evresi) |
Sağlık İletişim kampanyası ile yapılabilecekler, planlama, precede-proceed ilerleme, ihtiyaç temelli planlama, iletişim stratejileri geliştirme,hedeflerin belirlenmesi |
12) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (etki değerlendirmesi) |
Değerlendirme evresi, metedoloji ve kurama yönelik değerleme, işbirliği ve bulguların paylaşılması, sağlık iletişimi kampanyaları ile ilgili genellemeler, Türkiye’den ve dünyadan sağlık iletişim kampanya örnekleri |
13) |
TAKIM ÇALIŞMASI SONUCU ÖDEV SUNUMLARI |
|
14) |
Takım çalışması sonucu ödev sunumları |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. |
|
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. |
|
3) |
Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
|
|
4) |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
|
5) |
Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. |
|
6) |
Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar |
|
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
|
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
|
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
|
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
|
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
|
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
|
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
|
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
|
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
|