Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT203 | ||||||||
Ders İsmi: | Kültürlerarası İletişim ve Etik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kültürlerarası iletişim yönetimi; iş ve pazarlama çevresini değerlendirme; kültürün rolü, anlamı ve boyutları; kültürlerarası modeller ve iletişim; sözlü ve sözlü olmayan iletişim ve sorunları; kültürlerarası iletişimin iş yerlerinde uygulamaları; uzlaşma ve karar verme; iş ortamında strateji geliştirme; etiğin tanımı; güven ve gerçeklik; haksız rekabet; pazarlama bileşenlerinde etik konular; sosyal sorumluluk ve etiğin şirket yönetimindeki rolü ile ilgili konularda öğrencilere ışık tutmaktır. |
Dersin İçeriği: | Kültürlerarası iletişim yönetimi; iş ve pazarlama çevresini değerlendirme; kültürün rolü, anlamı ve boyutları; kültürlerarası modeller ve iletişim; sözlü ve sözlü olmayan iletişim ve sorunları; kültürlerarası iletişimin iş yerlerinde uygulamaları; uzlaşma ve karar verme; iş ortamında strateji geliştirme; etiğin tanımı; güven ve gerçeklik; haksız rekabet; pazarlama bileşenlerinde etik konular; sosyal sorumluluk ve etiğin şirket yönetimindeki rolü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtılması | |
2) | Temel İletişim Bilgileri | |
3) | Sözlü ve sözsüz iletişim | |
4) | Dinleme ve Öğrenme | |
5) | Duygular ve duygusal zeka | |
6) | Kültür | |
7) | Kültür | |
8) | Vize Sınavı | Vize sınavı için hazırlık |
9) | Sunum Teknikleri | |
10) | Toplantı Yönetimi | |
11) | Kariyerde İletişim | |
12) | Başarılı İş görüşmeleri | |
13) | Sosyal medyada iletişim Öğrenci Sunumları | Sunuma ve proje çalışmasına hazırlık |
14) | Öğrenci Sunumları | Sunuma ve projeye hazırlık |
15) | Final Sınavı | Final Sınavı İçin Çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli. Kişilerarası İletişim, 2017, 6. Basım, Nobel Yayınları, ISBN: 978-605-5426-38-5. Ayda Uzunçarşılı Soydaş, Kültürlerarası İletişim, 2010, 1. Basım, Parşömen Yayıncılık, ISBN: 978-605-4452-02-6. |
Diğer Kaynaklar: | Kory Floyd and Peter Cardon. Business and Professional Communication: Putting People First, 2020. First Edition. McGraw-Hill, ISBN: 978-1-260-54795-5. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | |
2) | Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | |
3) | Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | |
4) | Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | |
5) | Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | |
6) | Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | |
7) | Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | |
8) | Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | |
9) | Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 77 |
Ödevler | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 |
Final | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 171 |