ISLT203 Kültürlerarası İletişim ve Etikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT203
Ders İsmi: Kültürlerarası İletişim ve Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı kültürlerarası iletişim yönetimi; iş ve pazarlama çevresini değerlendirme; kültürün rolü, anlamı ve boyutları; kültürlerarası modeller ve iletişim; sözlü ve sözlü olmayan iletişim ve sorunları; kültürlerarası iletişimin iş yerlerinde uygulamaları; uzlaşma ve karar verme; iş ortamında strateji geliştirme; etiğin tanımı; güven ve gerçeklik; haksız rekabet; pazarlama bileşenlerinde etik konular; sosyal sorumluluk ve etiğin şirket yönetimindeki rolü ile ilgili konularda öğrencilere ışık tutmaktır.
Dersin İçeriği: Kültürlerarası iletişim yönetimi; iş ve pazarlama çevresini değerlendirme; kültürün rolü, anlamı ve boyutları; kültürlerarası modeller ve iletişim; sözlü ve sözlü olmayan iletişim ve sorunları; kültürlerarası iletişimin iş yerlerinde uygulamaları; uzlaşma ve karar verme; iş ortamında strateji geliştirme; etiğin tanımı; güven ve gerçeklik; haksız rekabet; pazarlama bileşenlerinde etik konular; sosyal sorumluluk ve etiğin şirket yönetimindeki rolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Durum, amaç ve okuyucuya uygun belgeler planlayıp yazarak, yazılı iletişimi tarif edebilecek ve uygulayabilmek
2) • Açık, özlü, saygılı ve duruma uygun ifadeyle konuşarak, sözlü iletişimi tarif edebilecek ve uygulayabilmek
3) • Kişisel ve profesyonel ortamlarda, çeşitli yazılı iletişim, konuşma ve dinleme yöntemlerini ve açıklama ve tartışma tekniklerini etkin şekilde uygulayabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • İş etiği alanındaki uzmanların farklı yaklaşımlarını değerlendirebilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtılması
2) Temel İletişim Bilgileri
3) Sözlü ve sözsüz iletişim
4) Dinleme ve Öğrenme
5) Duygular ve duygusal zeka
6) Kültür
7) Kültür
8) Vize Sınavı Vize sınavı için hazırlık
9) Sunum Teknikleri
10) Toplantı Yönetimi
11) Kariyerde İletişim
12) Başarılı İş görüşmeleri
13) Sosyal medyada iletişim Öğrenci Sunumları Sunuma ve proje çalışmasına hazırlık
14) Öğrenci Sunumları Sunuma ve projeye hazırlık
15) Final Sınavı Final Sınavı İçin Çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli. Kişilerarası İletişim, 2017, 6. Basım, Nobel Yayınları, ISBN: 978-605-5426-38-5.
Ayda Uzunçarşılı Soydaş, Kültürlerarası İletişim, 2010, 1. Basım, Parşömen Yayıncılık, ISBN: 978-605-4452-02-6.
Diğer Kaynaklar: Kory Floyd and Peter Cardon. Business and Professional Communication: Putting People First, 2020. First Edition. McGraw-Hill, ISBN: 978-1-260-54795-5.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar.
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir.
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir.
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur.
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar.
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir.
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir.
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur.
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 77
Ödevler 15 15
Küçük Sınavlar 13 13
Ara Sınavlar 1 7
Final 1 14
Toplam İş Yükü 171