Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanımlama
• MİY’in amaç ve faydalarını anlama
• MİY’in bileşenlerini açıklama
• MİY ile ilgili önemli kavramları açıklama
• MİY kullanan kişiler ve kullanım nedenlerini anlama
|
|
2) |
• MİY’nin çıkış noktası ve önemini anlama
• Şirketlerin MİY ile deneyimlerini anlama: Başarı ve başarısızlık nedenleri
• MİY uygulamadaki güçlükler ve bu güçlüklerle başa çıkma yöntemlerini tanımlama
• MİY uygulamalarını genişletmeyi açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• İlişkisel pazarlamanın çıkış noktası ve tanımını anlama
• İlişkisel pazarlamada uygulanabilecek durumları açıklama
• İlişki özelliklerini tanımlama
• İlişkisel pazarlama ve MİY bağlantısını anlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
4) |
• İnsan faktörünü anlama
• Şirket ortamını ve çevresini açıklama
• Değer zincirini anlama ve açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Müşteri ilişkilerini yönetmeyi açıklama
• Müşteri entegrasyon problemini anlama
• Müşteri veri entegrasyonunu tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Teknoloji dönüşümünü anlama
• Pazarlamada teknolojik gelişmeleri açıklama
• Ortaya çıkmakta olan yeni teknolojik uygulamaları tanımlama
• Başarılı örnekleri açıklama
|
|
8) |
• Veriyi tanımlama
• Veriyi elde etme ve dönüştürmeyi açıklama
• Veri madenciliğini tanımlama
• MİY ve veri yönetimini anlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) |
• Satışı güçleştiren faktörleri açıklama
• Satış ve MİY uygulamalarındaki değişiklikler
• Satış süreci ve MİY’e katılımı anlama
• MİY’deki “İ”yi anlama
• Satış ve müşteri ilişkisi döngüsünü açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Teknolojinin satıştaki önemini anlama
• Müşteriler hakkındaki bilginin önemini açıklama
• Satış gücü iletişimini açıklama
• Satış gücü otomasyon teknolojisini tanımlama
• MİY sistemleri ve otomasyon uygulamaları
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Müşteri-şirket kar zincirindeki önemli kavramları anlama: memnuniyet, sadakat, ve karlılık
• Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini açıklama
• Müşteri sadakatini tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
12) |
• Pazarlama otomasyonunu tanımlama
• Pazarlama otomasyonunun MİY’deki rolünü açıklama
• Pazarlama otomasyon yazılımı ve pazarlama iletişimi
• MİY’in pazarlama otomasyonu ile entegrasyonu
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• MİY yatırım geri dönüşünü hesaplamayı anlama
• Verimlilik için MİY sistemleri ve yazılımlarını tanımlama
• MİY matrisini tanımlama: takip edilecek ve ölçülecek faktörler
• MİY değerlendirme çerçevesini açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Müşteri gizliliği ve etiği tanımlama
• Gizlilik ve etiğin MİY’deki önemini anlama
• MİY’in geleceği: müşteri ilişkilerinde güncel konular
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|