İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SKY208 | ||||||||
Ders İsmi: | Kültürel Kurumların Tarihi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, okumalar ve örnekler kullanılarak, Türkiye’de kültür kurumların ve mekânların Türkiye’ye özgü süreçleri, dinamikleri ve perspektifleri konularında bilgilendirmeyi amaçlar. • Uluslararası kültür ve sanat kurumlarının tarihsel süreci, politikaları ve yöntemleri konularını tanımlamak ve tartışmak • Tarihsel süreç içerisin değişime uğrayan kültür kurumlarında misyon, programlama ve seyirci ilişkisi konularını analiz etmek • Müzecilik ve sergile teknikleri alanlarındaki problemleri çözmenin olası yolları içinden en uygun olanına karar verebilme yetisini tartışmak • Uluslararası sanat sponsorluğu alanlarındaki problemleri çözmenin olası yollarını tartışmak • Uluslararası festival geleneğinin tarihsel süreci ve yöntemleri konularını tanımlamak ve tartışmak |
Dersin İçeriği: | WEEK 1 • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması Ders programının tartışılması Ders programnın incelenmesi Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 2 • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin tanımlanması • Koleksiyonculuk ve müzeciliğin ilk örnekleri konularının değerlendirilmesi • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin değerlendirilmesi Ders anlatımı Grup içi tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 3 • Ferrante Imperato’nun nadire kabinesinin tanımlanması • Batı toplumlarında ilk sergileme ve koleksiyon yapım aşamalarının analiz edilmesi • Ferrante Imperato’nun değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 4 • 20. Yüzyıl müzeciliğin tanımlanması ve değerlendirilmesi • 20. Yüzyıl müzevirlik estetiğinin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 5 • Fransa’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Louvre Müzesi’nin analiz edilmesi • Fransa’da müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 6 • İngiltere’de müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • British Müzesi’nin analiz edilmesi • İngiltere’de müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 7 • Amerika’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Smithsonian Müzesi’nin analiz edilmesi • Amerika’da müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 8 • 7 haftada yer alan ders içerikleri • Ara Sınav - WEEK 9 • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • MoMA, Tate Modern ve Guggenheim müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 10 • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • Centre Pompidou, Reina Sofía ve Pinakothek der Moderne müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 11 • Sanatçı Müzeleri kavramının tanımlanması ve tartışılması • Marcel Duchamp’ın, Joseph Cornell’in, Joseph Beuys’ın ve Claes Oldenburg’ın müze çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • Sanatçı Müzeleri kavramının değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 12 • Andy Warhol’un fabrikasının tanıtılması • Fabrikanın faaliyetlerinin kültür-sanat alanında analiz edilmesi • Fabrika’nın değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 13 • Bienel kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması • Bienel kavramının değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi WEEK 14 • Atölye kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması • Atölye kavramının değerlendirilmesi Tartışma Ödev: Final Sınavı için okumaların verilmesi WEEK 15 • 14 haftada yer alan ders içerikleri Final Sınavı - |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması | Ders programının tartışılması Ders programnın incelenmesi |
2) | • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin tanımlanması • Koleksiyonculuk ve müzeciliğin ilk örnekleri konularının değerlendirilmesi | • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin değerlendirilmesi |
3) | • Ferrante Imperato’nun nadire kabinesinin tanımlanması • Batı toplumlarında ilk sergileme ve koleksiyon yapım aşamalarının analiz edilmesi | • Ferrante Imperato’nun değerlendirilmesi |
4) | • 20. Yüzyıl müzeciliğin tanımlanması ve değerlendirilmesi | • 20. Yüzyıl müzevirlik estetiğinin değerlendirilmesi |
5) | • Fransa’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Louvre Müzesi’nin analiz edilmesi | • Fransa’da müzeciliğin değerlendirilmesi |
6) | • İngiltere’de müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • British Müzesi’nin analiz edilmesi | • İngiltere’de müzeciliğin değerlendirilmesi |
7) | • Amerika’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Smithsonian Müzesi’nin analiz edilmesi | • Amerika’da müzeciliğin değerlendirilmesi |
8) | • 7 haftada yer alan ders içerikleri | ara sınav öncesi |
9) | ara sınav | ara sınav |
10) | • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • MoMA, Tate Modern ve Guggenheim müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi | • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi |
11) | • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • Centre Pompidou, Reina Sofía ve Pinakothek der Moderne müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi | • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi |
12) | • Sanatçı Müzeleri kavramının tanımlanması ve tartışılması • Marcel Duchamp’ın, Joseph Cornell’in, Joseph Beuys’ın ve Claes Oldenburg’ın müze çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi | • Sanatçı Müzeleri kavramının değerlendirilmesi |
13) | • Andy Warhol’un fabrikasının tanıtılması • Fabrikanın faaliyetlerinin kültür-sanat alanında analiz edilmesi | • Fabrika’nın değerlendirilmesi |
14) | • Bienel kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması | • Bienel kavramının değerlendirilmesi |
15) | • Atölye kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması | • Atölye kavramının değerlendirilmesi |
16) | final | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Makaleler haftalık olarak verilmektedir. Articles are given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Artun, Ali Ed., Sanatçı Müzeleri, İstanbul: İletişim, 2005 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 8 | 22 |
Proje | 2 | 6 |
Ödevler | 14 | 19 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 110 |