ANT301 Antropoloji Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANT301
Ders İsmi: Antropoloji I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders insan toplumlarının farklılaşmasının temeli olan kültürün farklı yönlerini, antropolojinin ilkeleri ve süreçleri ışığında tartışır. Kültür ve toplumsal yapı teorilerini değerlendirerek, temel insani kurumları (akrabalık, ekonomi, politika ve din) kültürler arası bir perspektifle anlamayı amaçlar. Ders, insan topluluklarının geçmişini ve bugününü kültürlerarası bir yaklaşımla incelemenin önemini vurgulayarak, öğrencilerin farklı yaşam ve oluş biçimlerine anlayışla bakmalarına araç olacaktır.
Dersin İçeriği: A. Öğrenci kültürel antropolojinin kavram ve terimlerinde ve insan toplumlarının çeşitliliği konularında bilgi sahibi olurlar.
B. Öğrenci kültürel antropolojinin kapsamı ve diğer bilimler ile olan etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
C. Öğrenci çağdaş kültürler ve kültürel süreçleri antropolojik bakış açısı ile kavrar ve sorgular.
D. Öğrenci kültürün oluşumu ve değişimi süreçlerine dair bilgi sahibi olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrencilerin hem biyolojik hem de kültürel varlık olmanın yarattığı gerilimle biçimlenen insan doğası üzerine düşünmeye yönelik bir perspektif kazanmaları hedeflenmektedir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ders, sosyal bilimlerde eğitimini sürdüren öğrencilere insana ve kültüre dair temel tarihsel bilgileri sunarak ve onları tartışmaya teşvik etmeyi hedeflemektedir. Bu nedenle kolaycı yanıtlar sunmaktan çok, düşünmeye, merak etmeye ve araştırmaya davet eden sorunlarla yol alınacaktır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hayat boyu öğrenme konusunda farkındalık kazanacaklardır
Öğrenme Yetkinliği
1) Kültürel sorunları tanımlama ve çözme konusunda bakış açısı kazanacaklarıdr
Alana Özgü Yetkinlik
1) Disiplinlerarası takımlarla çalışma yeterliliği
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bilgiyi bağımsız uygulama yeterliliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi
2) KÜLTÜR Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 1. BÖLÜM
3) IRK Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 3. BÖLÜM
4) ETNİK AİDİYET VE İLİŞKİLER Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 4. BÖLÜM
5) EVRİM GENETİK VE BİYOLOJİK UYUM Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 6. BÖLÜM
6) MODERN İNSANIN ORTAYA ÇIKIŞI Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 9. BÖLÜM
7) ARA SINAV Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi.
8) BESLENME VE İNSANLIK Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 10. BÖLÜM
9) KÜLTÜREL DEĞİŞİM Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 11. BÖLÜM
10) KLANLAR VE DEVLET OLUŞUMLARI Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 14. BÖLÜM
11) MODERN DÜNYA SİSTEMLERİ Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 15. BÖLÜM
12) EKONOMİK SİSTEMLER Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 16. BÖLÜM
13) EVLİLİLK Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 17. BÖLÜM
14) TOPLUMSAL CİNSİYET Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 18. BÖLÜM
15) DİN Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 19 BÖLÜM
16) KİMLİK VE KÜLTÜR Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 20. BÖLÜM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kottak, Conrad. Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. Ankara: Ütopya Yayınları. 2009
Diğer Kaynaklar: Diğer Kaynaklar
: Antropoloji. Doç. Dr. Suavi Aydın, Doç. Dr. Yılmaz Selim Erdal. AnadoluÜniversitesi Yayını, 2007.
“Beginings”, A History of Antropology içinde, Thomas Hylland
Eriksen&Finn Sivert Nielsen. Pluto Pres:2001.
“Sosyo-Kültürel Antropoloji, Kültür Araştırmaları ve Türkiye KültürlerindeGöç” Emine Onaran İncirlioğlu, Kültür ve Modernite içinde (der) G.Pultar, E.İncirlioğlu, B. Akşit. Tetragon Yayınları: 2003.
“Kültür”, Anahtar Sözcükler içinde, Raymond Williams. İletişim Yayınları:2005
“Antropolojinin Kavram ve Yöntemleri”, İnsan ve Kültür içinde, B.
Malinowski. V Yayınları: 1990.
“Alan”, Antropoloji içinde, M. Auge ve J. P. Colleyn, Dost Yayınları:2005
“Giriş”, Tohum ve Toprak. Carol Delaney. İletişim Yayınları:2001
“Mitlerin Morfolojisi ve İşlevi”, Dinler Tarihine Giriş içinde, M. Eliade. Kabalcı Yayınları: 2003
“Ormanın Kralı”, Altın Dal- Büyü ve Din Üzerine Bir Çalışma içinde, J.Frazer. YKY Yayınları: 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 3 % 30
Final 3 % 40
Rapor Teslimi 3 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Sunum / Seminer 5 10
Küçük Sınavlar 3 6
Ara Juri 1 3
Rapor Teslimi 2 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 142