SBF302 Biyoistatistikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF302
Ders İsmi: Biyoistatistik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GİZEM ÇELEBİ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İstatistik prensiplerini öğrenmek, bu bilgileri kullanarak veri toplama, sınıflandırma ve özetleme becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği: Sağlık alaninda biyoistatistik ve kullanımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İstatistik ve biyoistatistik arasındaki farkları ve temel kavramları açıklar.
2) Sağlık alanında kullanılan veri türlerini tanır ve sınıflandırır.
3) Olasılık ve olasılık dağılımlarını sağlık bilimleri bağlamında açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tanımlayıcı istatistikleri (ortalama, medyan, standart sapma vb.) hesaplar ve yorumlar.
2) Veri görselleştirme tekniklerini (grafikler, tablolar) kullanarak veriyi sunar.
3) Örnekleme yöntemlerini kullanarak bir veri kümesi oluşturur ve standart hata hesaplar.
4) Hipotez testlerini (T-testi, Ki-Kare, ANOVA vb.) uygulayarak bilimsel sonuçlar çıkarır.
5) Regresyon ve korelasyon analizlerini yaparak değişkenler arasındaki ilişkileri değerlendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Veri setlerini analiz ederek rapor hazırlar ve sunum yapar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Excel, SPSS gibi istatistiksel yazılımlar kullanarak temel veri analizi gerçekleştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI

İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.

Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.

Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999.
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI

İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.

Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.

Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür.
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular.
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir.
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir.
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır.
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar.
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. 1
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular.
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. 1
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir.
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır.
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar.
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 7 3 21
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 107