SBF205 Genel Mikrobiyolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF205
Ders İsmi: Genel Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AYŞE DEMET KAYA
Dr.Öğr.Üyesi KEVSER ATALIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mikroorganizmaların yapıları, sınıflandırılmaları, genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak,mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması için gerekli şartları ve hastalık oluşturma mekanizmalarını açıklamak; önemli enfeksiyöz, hastalık etkenlerini ve korunma yollarını öğretmek; temel laboratuvar pratiğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bakterilerin yapisi ,bakterilerin üreme özellikleri ve metabolizmasi, bakteri genetigi, virüslerin özellikleri, mantarlarin genel özellikleri, parazitlerin genel özellikleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, antibakteriyal ajanlar, cevre mikrobiyolojisi, enfeksiyon etkenlerinin bulasma yolları, patogenez ve normal flora, immünolojiye giris, immün sistemin yapisi, dogal bagisiklik mekanizmalan, kazanilmis bagisiklik mekanizmaları, sindirim yoluyla bulasan enfeksiyon etkenleri ve besin zehirlenmeleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) immün sistemin nasıl organize olduğunu öğrenmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) mikroorganizmaların genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2) mikrobiyolojik tanı laboratuvarında çalışmaya hazırlamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyolojiye giriş ve tarihçe Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
2) Mikroorganizmaların sınıflandırılması, yapısı ve genel özellikleri Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
3) Mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
4) Mikrobiyal metabolizma ve genetik Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
5) Mikroorganizma-konak arası ilişkiler Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
6) Vücudun normal mikrobiyal florası, enfeksiyon bulaşma yolları Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
7) Dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
8) VİZE HAFTASI -
9) Bakterilerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli bakteriler Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
10) Virüslerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli virüsler Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
11) Mantarların ve küflerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli mantar ve küfler Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
12) Parazitlerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli parazitler Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
13) Mikrobiyal tanı yöntemleri Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
14) Antibiyotik etki mekanizmaları, antibakteriyel ilaçlara karşı direnç gelişimi, Temel immünoloji ve bağışıklık Literatür Tarama, Bireysel Araştırma
15) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Murray PR, Rosenthal KS, Kobayashi GS, Pfaller MA (2002) "Medical Microbiology", Fourth edition, Mosby Inc, Missouri USA
Roitt I, Brotoff J, Male D (2005) "Immunology" Seventh edition, Mosby Inc, Missouri USA
Brooks GF, Butel JS, Morse SA (2008) "Jawetz, Melnick, & Adelberg's Medical Microbiology", Twenty-fourth edition, McGraw-Hill Companies inc., USA
Diğer Kaynaklar: Murray PR, Rosenthal KS, Kobayashi GS, Pfaller MA (2002) "Medical Microbiology", Fourth edition, Mosby Inc, Missouri USA
Roitt I, Brotoff J, Male D (2005) "Immunology" Seventh edition, Mosby Inc, Missouri USA
Brooks GF, Butel JS, Morse SA (2008) "Jawetz, Melnick, & Adelberg's Medical Microbiology", Twenty-fourth edition, McGraw-Hill Companies inc., USA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 3
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 3
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 3
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114