Muhasebe ve Denetim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT421 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Girişimcilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | EZGİ YILDIRIM SAATÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI EZGİ YILDIRIM SAATÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, “scale-up” fazı olarak düşünülebilecek daha geniş ölçekli girişimci kapasitesini arttırmak, tüm stratejik kararları sürdürülebilir bir çerçevede oluşturmak, KOSGEB ve TÜBİTAK gibi fon bazlı organizasyonların desteğiyle büyümeye katkı sağlayacak iş modellemelerini oluşturmaktır. İş planı yaratım süreci ve Osterwalder’in iş kanvası modeli hakkında fikir vererek eleştirel girişimciliği ve becerileri arttırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Girişimci kapasitesinin genişlemesi; girişimcilik kanvası; çoğalma aşaması; stratejik kararlar; sürdürülebilir büyüme modeli; fon yaratma amaçlı KOSGEB ve TÜBİTAK gibi alternatif kurumlar, iş planı yaratma ve Osterwalder’in iş modeli, ileri düzeyde eleştirel düşünme; iş planı sunumu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Girişimci kimdir • Girişimcilik nedir • Girişimcilik Nitelikleri | |
2) | • İş Geliştirme ve Yaratıcılık – Başarılı Örnekler • Girişimciliğin diğer adımları: Fikri Geliştirmek | Okuma önerileri ve fikir üzerine düşünme |
3) | • İş Planı Konsepti ve Aşamaları • İş Planı modelleri ve örnekler | Vaka örnekleri |
4) | • Yönetim Organizasyon Planı • Yönetim Organizasyon Planına başarılı örnekler | Fikir üzerine düşünme |
5) | • Pazar Analizi ve Pazarlama Planı • Pazar Analizi ve Pazarlama Planına Başarılı Örnekler | |
6) | • Üretim Planı • Üretim Planı aşamaları ve örnekleri | |
7) | • İnsan Kaynakları Yönetimi • İK konsepti ve organizasyonu | |
8) | • Finans Planı • Finans Planına başarılı modeller | |
9) | • Risk Yönetimi • Risk nedir • Risk Faktörleri nedir ve çözümleri | |
10) | • Dış Ticaret ve e-ticaret • Dış Ticaret ve e-ticaret model örnekleri | |
11) | • Stratejik Yönetim ve İş Planı Oluşturma • Stratejik Yönetime Örnekler • İş Planı Oluşturma | |
12) | • İş Planı Yazma • İş Planı Oluşturma | |
13) | • İş Planı Yazma • İş Planı Oluşturma | |
14) | • İş Planı Yazma • İş Planı Bitirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Girişimci İşletme; Yazar: Michael E. Gerber, Çevirmen: Oytun Buyrukçu; Yayınevi : Kuraldışı Yayınları, 2015. İnovasyon;Yazar: Harvard Business Review, Çevirmen: Melis İnan; Yayınevi : Optimist, 2014. Girişimcilik ve Sürdürülebilirliği, Yazar: Tuğba Karabulut, Yayınevi : Papatya Yayıncılık 2010. İş Modeli Üretimi; Yazar: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Çevirmen: Levent Gökte, Yayınevi: Optimist 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | ||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | ||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | ||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | ||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | ||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | ||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | ||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | ||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 95 |
Final | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 165 |