Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanır
• Beklentileri tanır
• İzlenceyi tartışır
• Ders gerekliliklerini tartışır
• İzlenceyi tanır
• Derste beklenenleri tanır
• Yükümlülükleri inceler
• Ders akışını tanır
|
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
OLB sistemine giriş yapılması ve sistemin özelliklerinin incelenmesi
|
2) |
• Gücü tanımlar
• Gücün göreliliğini tanımlar
• Gücün göreliliğini örnekler
• Gücün bağlamsallığını tanımlar
• Gücün bağlamsallığını örnekler
• Gücün farklı anlamlarını tartışır
• Gücün göstergelerini tartışır
• Güç algısının bağlama bağlı olduğunu tartışır
• Güç algısının göreliliğini tartışır
|
Derste dağıtılacak güncel okumaların yapılması |
3) |
• Gücün kaynaklarını tespit eder
• Gücün yüzlerini tanır
• Gücün yüzlerini örnekler
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
• Gücün farklı yüzlerinin önem ve etkinliğini tartışır
• Gücün maddi ve maddi olmayan kaynaklarını açıklar
• Gücün yüzlerini tartışır
• Gücün yüzleri arasındaki farklılık ve benzerlikleri tartışır
• Gücün yüzlerinin kullanılabilirliğini tartışır
|
Derste dağıtılacak güncel okumaların yapılması
Sunum yapılacak grubun oluşturulması ve filmin seçilmesi
|
4) |
• “Sineklerin Tanrısı” filminin tartışır
• Gücün yüzlerini örnekler
• Gücün yüzlerinin önemini hatırlar
• Güç ve eşitsizlik arasındaki ilişkiyi tartışır
• Güç ve eşitsizlik arasındaki ilişkiyi örnekler
• Öğrenci sunumu “Sineklerin Tanrısı”
• Gücün yüzlerine filmden örnekler verir
• Gücün kaynaklarına filmden örnekler verir
• Gücün zaman içerisinde değişimini tartışır
|
Sineklerin Tanrısı” (1990) filminin izlenmesi ve derse hazırlık sorularının cevaplanması |
5) |
• Eşitsizliği tanımlar
• Eşitsizlik türlerini tanımlar
• Eşitsizliğin sebeplerini tanımlar
• Eşitsizliği örnekler
• Eşitsizliğin farklı tanımlarını tartışır
• Eşitsizliğin maddi ve maddi olmayan kaynaklarını tartışır
• Bireysel ve sistematik eşitsizlik türlerini tanır
• Sosyal eşitsizliğin sonuçlarını tartışır
|
|
6) |
• Siyasal gücün kaynaklarını tanır
• Siyasal eşitsizliğin sebeplerini ve sonuçlarını tartışır
• Siyasal eşitsizlikle mücadele yollarını tartışır
• “Hayvan Çiftliği” filmini tartışır
• Siyasal gücü tanımlar
• Siyasal gücün maddi ve maddi olmayan kaynaklarını inceler
• Siyasal eşitsizliğin sonuçlarını tartışır
• Biçimsel eşitliği tartışır
• Biçimsel eşitliği örnekler
|
“Hayvan Çiftliği” (1999)filminin izlenmesi ve derse hazırlık sorularının cevaplanması |
7) |
• Ekonomik eşitsizliği tanımlar
• Ekonomik eşitsizliğin sebep ve sonuçları ile ilgili Marksist teorileri tartışır
• Ekonomik eşitsizliğin sonuçlarını örnekler
• Ekonomik eşitsizliğin siyasi sonuçlarını tartışır
• Ekonomik gücü tanımlar
• Ekonomik gücün maddi ve maddi olmayan kaynaklarını tartışır
• Ekonomik eşitsizliğin Marksist açıklamalarını tartışır
• Ekonomik eşitsizliği örnekler
|
İnternet araştırması: ekonomik eşitsizlik endekslerinin yorumlanması |
8) |
• Ekonomik eşitsizliğin sebep ve sonuçlarını liberal teorilerin gözünden açıklar
• Ekonomik eşitsizlikle mücadeleye liberal teorinin yaklaşımlarını tartışır
• “Titanik” filmini tartışır
• Ekonomik eşitsizliği örnekler
• Ekonomik eşitsizliğin sebeplerini liberal yaklaşımla açıklar
• Ekonomik eşitsizliğin sonuçlarını liberal yaklaşımla açıklar
• Sosyal sınıfı tanımlar
• Sosyal sınıfın sonuçlarını örnekler
|
Titanik” (1997) filminin izlenmesi ve derse hazırlık sorularının cevaplanması |
9) |
• Öğrenilenler vize sınavı ile test eder
• Gücü tanımlar
• Güç ve eşitsizlik arasındaki ilişkiyi tartışır
• Gücün kaynaklarını tartışır
• Siyasi eşitsizliğin sonuçlarını tanımlar
• Ekonomik eşitsizliğin sonuçlarını tartışır
• Gücün göreliliğini tartışır
• Gücün bağlamsallığını tartışır
• Gücün yüzlerini örnekler
• Prosedürel eşitliği tartışır
• Ekonomik eşitsizliğe Marksist ve liberal açıklamaları tartışır
|
|
10) |
• Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin sebep ve sonuçlarını tartışır
• Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine feminist yaklaşımları tartışır
• Ataerkil toplum yapısının özelliklerini tartışır
• Ataerkil toplum yapısının sonuçlarını örnekler
• Toplumsal cinsiyeti tanımlar
• Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliğin maddi ve maddi olmayan sebeplerini tartışır
• Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliğin bireysel ve sistemsel sebeplerini tartışır
|
Kadın ve namus cinayetleri ile ilgili verilerin incelenip değerlendirilmesi |
11) |
• Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliğin siyasal sonuçlarını tartışır
• Siyasal sonuçları örnekler
• Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliğin ekonomik sonuçlarını tartışır
• Ekonomik sonuçları örnekler
• “Kanlı Su” filmini tartışır
• Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin siyasal eşitsizliğe dönüşümünü tartışır
• Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin ekonomik sonuçlarını tartışır
• Cam tavan kavramını tanımlar
• Mesleki ve dikey ayrışmayı tanımlar
|
“Kanlı Su” (2005) filminin izlenmesi ve derse hazırlık sorularının cevaplanması |
12) |
• Irk kavramını tanımlar
• Etnisite kavramını tanımlar
• Etnisite ve ırk kavramlarını ayırt eder
• Irka dayalı eşitsizliğin maddi ve maddi olmayan sebeplerini tartışır
• “Amerikan Tarihi X” filmini tartışır
• Irk kavramının sosyal temellerini inceler
• Etnisite kavramının sosyal temellerini inceler
• Irk ve etnisite kavramı arasındaki ilişkiyi tartışır
• Irka dayalı eşitsizliğin sebep olduğu sonuçları tartışır
• Irka dayalı eşitsizliğin maddi ve maddi olmayan sebeplerini tartışır
• Irka dayalı eşitsizliğin maddi ve maddi olmayan sonuçlarını tartışır
• Irkçılığı tanımlar
|
“Amerikan Tarihi X” (1998) filminin izlenmesi ve derse hazırlık sorularının cevaplanması |
13) |
• Ekonomik, siyasal, toplumsal cinsiyete ve ırka dayalı eşitsizliklerin birbirleriyle olan etkileşimini tartışır
• Milyoner filmini tartışır
• Ekonomik eşitsizliği örnekler
• Siyasal eşitsizliği örnekler
• Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliği örnekler
• Irka dayalı eşitsizliği örnekler
• Eşitsizliğin maddi ve maddi olmayan sebeplerini hatırlar
• Eşitsizliğin bireysel ve sistemsel sebeplerini tartışır
• Farklı eşitsizlik türlerinin birbirleriyle etkileşimini inceler
• Eşitsizlik döngüsünü inceler
• Grup sunumu
|
“Milyoner” (2008) filminin izlenmesi ve derse hazırlık sorularının cevaplanması |
14) |
• Farklı eşitsizlik türleri ile mücadele yöntemlerini tartışır
• Eşitsizliğin farklı sebepleri ile mücadele yöntemlerini tartışır
• Eşitsizlik döngüsünün nasıl kırılacağını tartışır
• Eşitsizlik döngüsünün nasıl kırılacağını örnekler
• Eşit toplum yaratma ihtimallerini tartışır
• Eşitsizlik türlerini hatırlar
• Eşitsizlik döngüsünü hatırlar
• Eşitsizlik türleri ile mücadele yöntemlerini tartışır
• Eşitlikçi bir toplumun nasıl yaratılabileceğini tartışır
• Eşitlikçi toplum ihtimallerini örnekler
|
Ders materyallerinin gözden geçirilmesi, final sınavına hazırlık |
15) |
• Öğrenilen bilgileri final sınavı ile test eder
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
• Gücün kaynakları ve eşitsizliğin sebepleri arasındaki ilişkiyi tartışır
• Eşitsizliğin sonuçlarını örnekler
• Eşitlikçi bir toplum yaratma imkanını tartışır
• Gücün yüzlerini hatırlar
• Gücün yüzlerini örnekler
• Ekonomik eşitsizliğin siyasi eşitsizliğe yol açmasını örnekler
• Toplumsal cinsiyet eşitsizliğin ekonomik eşitsizliğe yol açmasını örnekler
• Irka dayalı eşitsizliğin siyasi eşitsizliğe yol açmasını örnekler
• Farklı eşitlikçi toplum modellerini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
|