HRE456 Reklam ve Sanat Etkileşimi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Havacılık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Havacılık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE456
Ders İsmi: Reklam ve Sanat Etkileşimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; reklamcılık alanında sanat akımlarının nasıl kullanıldığını değerlendirmek. Sanat akımlarını öğrenmek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımları örneklerini göstermek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımlarından etkilenerek üretmek.
Dersin İçeriği: Sanat akımları ve Reklamcılık
Farklı sanat form ve hareketlerinin reklamdaki estetik yansımaları
Sanat bağlamında reklamcılığı açıklama
Sanat akımlarının reklamcılıktaki yansımalarını analiz etme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Edebi metinler ve reklamcılık; güzel sanatlar ve reklam ilişkisi; görsel sanat eserleri ve reklamcılık; reklamda mitolojik faktörün kullanımı; reklam ve gösteri sanatları ilişkisi; reklam ve sinema ilişkisi; reklam ve müzik; dijital sanat ve reklamcılık.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rönesans ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
2) Gotik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
3) Klasisizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
4) Maniyerizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
5) Barok ve reklamcılıktan kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
6) Romantizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
7) VİZE SINAVI Karabacak, Z. İ. (2013). Reklam ve sanat ilişkisi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 64-76.
8) Gerçekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
9) Dışavurumculuk ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
10) Kübizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
11) Gelecekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
12) Dadaizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
13) Sürrealizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
14) İzlenimcilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
15) Minimalizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Homework: assigned reading for next class session -Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
16) FİNAL SINAVI Homework: assigned reading for next class session - Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.
Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.

Diğer Kaynaklar: Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50