GST244 Tarladan Sofraya Tarımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Havacılık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Havacılık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST244
Ders İsmi: Tarladan Sofraya Tarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALİ DÜNDÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tarladan sofraya kadar gerçekleşen süreçte tarımsal ürünlerin geçirdiği aşamaların kavranması amacıyla toprak ve tohumdan başlayarak, yediğimiz bitkisel ve hayvansal gıdaların üretim süreçlerinin anlatılması hedeflenmektedir. Gıda üretim sistemleri ile tüketenlerin arasında oluşan mesafenin ortadan kaldırılması sürdürülebilirliğin sağlanması bakımından önem taşımaktadır. Bu bağlamda temel besin kaynaklarının nasıl üretildiği, hangi yollardan geçerek sofraya ulaştığının kavranması hedeflenir.
Dersin İçeriği: Ders İzlencesi, Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi
Bitkilerin dünyasına giriş
Toprak ve tohum
Tarımsal ve hayvansal üretim bağı
Sebze yetiştiriciliği
Meyvecilik
Gezi
Uygulama
Gezinin değerlendirilmesi
Sunumlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Bitkilerin dünyasına giriş • Ekosistem nedir? • İnsanlık tarihi ile birlikte evrilen tarımın tarihçesi • Neolitik devrimden günümüze tarım
2) • Tohumun tarımsal süreklilikte rolünün anlaşılması • Tohumun kullanımı ve saklanması • Tohum mevzuatı
3) • Tarım ve hayvancılık bağlantısı • Gıdaların üretiminde izlenen yolar • Belgesel film izlenmesi
4) • Sebze yetiştiriciliğinin esasları • Sebze yetiştiriciliğinin uygulamalı olarak anlatılması
5) • Meyvecilik ve meyve ağaçlarının yetiştirilmesi • Aşı nedir • Aşı uygulamaları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Şehir dışına yapılan gezinin değerlendirilmesi • Modern üretim tekniklerinin tartışılması
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, Tanışma Beklentilerin paylaşılması, Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi Bir sonraki hafta yapılacak olan bıçak kullanım ve kesme teknikleri ile ilgili dağıtılan ders notlarının incelenmesi
2) Bitkilerin dünyasına giriş Ekosistem nedir? İnsanlık tarihi ile birlikte evrilen tarımın tarihçesi Neolitik devrimden günümüze tarım Okuma parçası http://www.tarlasera.com/bitkiler-ve-insanlar/
3) Toprak ve tohum Bitkiler nasıl çoğalırlar? Tohum nedir? Araştırma Evinizde bulunan tohumları tespit ediniz ve bunların nasıl tekrar aktif hale geleceğini araştırınız.
4) Tohumun tarımsal süreklilikte rolünün anlaşılması Tohumun kullanımı ve saklanması Tohum mevzuatı Ders notlarının tekrarı
5) Tarım ve hayvancılık bağlantısı Gıdaların üretiminde izlenen yolar Belgesel film izlenmesi Ders notlarının tekrarı
6) Sebze yetiştiriciliğinin esasları Sebze yetiştiriciliğinin uygulamalı olarak anlatılması Ders notlarının tekrarı
7) Meyvecilik ve meyve ağaçlarının yetiştirilmesi Aşı nedir Aşı uygulamaları Veri yok
8) Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. Veri yok
9) Nezahat Gökyiğit Botanik parkına gezi Veri yok
10) Uygulama. aromatik bitkilerin yetiştirilmesi Veri yok
11) Gezi Chimera Çiftliği Proje çalışması
12) Şehir dışına yapılan gezinin değerlendirilmesi Modern üretim tekniklerinin tartışılması Veri yok
13) Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. Veri yok
14) Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. Veri yok
15) Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. Veri yok
16) final sınavı veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sebzecilik Genel sebze tarımı Prensipleri ve Pratik Sebzecilik Yöntemleri, KÜTEVİN Ziya; TÜRKEŞ Tamer
Bahçıvanlık El Kitabı, İstanbul Büyük Şehir Belediyesi
Diğer Kaynaklar: Sebze kitabı, Alan Buckingham
Tohum ve Tohumculuk, Temel İlkeler ve Teknoloji, Celal Er
Genel Meyvecilik, Kolektif

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 7