HEM316 Sağlıkta İnovasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM316
Ders İsmi: Sağlıkta İnovasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık alanında inovasyonun önemi ve uygulama alanlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği: 1. Sağlıkta İnovasyona Giriş
2. İnovasyonla İlgili Kavramlar
3. İnovasyon ve Yayılma Süreci
4. İnovasyon Yönetimi
5. Türkiye’de Sağlık İnovasyonu
6. Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon
7. Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik
8. Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması
9. Girişimcilikte İş Fikirleri
10. Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik
11. Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu
12. Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci
13. Açık inovasyon ve Teknoloji transferi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlıkta inovasyonu tartışabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İnovatif bir proje hazırlayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlıkta İnovasyona Giriş 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
2) İnovasyonla İlgili Kavramlar 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
3) İnovasyon ve Yayılma Süreci Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
4) İnovasyon Yönetimi Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
5) Türkiye’de Sağlık İnovasyonu Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
6) Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
7) Ara Sınav
8) Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
9) Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
10) Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
11) Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
12) Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
13) Açık inovasyon ve Teknoloji transferi Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.

Diğer Kaynaklar: 1. The Strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 108