Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
dönem sonu sınavı |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
1) |
Ders hakkında ön bilgi
|
Ders notlarının ve kaynaklarının tanıtımı |
2) |
Dilbilimin temel kavramları - biçimbilim |
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
2) |
İşlevsel kategoriler (kişi-sayı-cinsiyet) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
3) |
Dilbilimin temel kavramları |
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
4) |
Dilbilimin temel kavramları - sözdizimi |
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
5) |
Dilbilimin temel kavramları - anlambilim
|
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
6) |
sözcük türleri |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
7) |
sözcük türleri (devam)
ara sınav |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
8) |
sözcük dizimi |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
9) |
tümce türleri |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
10) |
işlevsel kategoriler (kip-görünüş-zaman) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
11) |
İşlevsel kategoriler (soru) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
12) |
İşlevsel Kategoriler (Çatı) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
13) |
Genel tekrar |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004.
Uzun, Nadir Engin Uzun, Biçimbilim: Temel Kavramlar, Papatya Yayıncılık Eğitim, İstanbul, 2006. |
Diğer Kaynaklar: |
Huber, Emel, Dilbilime Giriş, Multilingual Yabancı Dil yayınları, 2008.
Kıran Zeynel (Derleyici: Ayşe Kıran), Dilbilime Giriş, SEÇKİN YAYINCILIK
2013.
Kamile İmer, A. Sumru Özsoy, Ahmet Kocaman, Dilbilim Sözlüğü,
Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2011.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
|