Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, sağlık kuruluşlarında çalışacak personellere hasta hizmetleri konusunda bilgi ve beceriler katmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Kamu Hastaneleri Yönetim Sistemleri, Özel Hastaneler Yönetim Sistemleri, Üniversite Hastaneleri Yönetim Sistemleri , Hasta Hizmetlerinin Hastane Organizasyonundaki Yeri Özelikleri, Tanımı ve Organizasyonu, Hasta Kayıt Yetkilisi , Hasta Danışmanı, Yatan Hasta Kat Sekreteri ,Hasta Yatış Yetkilisi, Hasta Çıkış Yetkilisi, Çağrı Merkezi Yetkilisi , Santral Görevlisi, Resepsiyon Görevlisi , Tıbbi Sekreterler ve Raportör, Check-up yetkilisi, Ekip liderliği, Gece İdare Amirliği, Hasta Hizmetlerinde Operasyon Yönetimi, Hasta hizmetlerinde proje yönetimi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Gelişim, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında İş Analizi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Destek Hizmetleri ve Personel Yönetimi, Yatan Hasta Kat Sekreterliği İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Yatış İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Çıkış İşleyişi ve Süreçleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Hasta Kayıt Yetkilisi , Hasta Danışmanı, Yatan Hasta Kat Sekreteri ,Hasta Yatış Yetkilisi, Hasta Çıkış Yetkilisi, Çağrı Merkezi Yetkilisi , Santral Görevlisi, Resepsiyon Görevlisi , Tıbbi Sekreterler ve Raportör, Check-up yetkilisi, Ekip liderliği, Gece İdare Amirliği, Hasta Hizmetlerinde Operasyon Yönetimi, Hasta hizmetlerinde proje yönetimi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Gelişim, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında İş Analizi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Destek Hizmetleri ve Personel Yönetimi, Yatan Hasta Kat Sekreterliği İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Yatış İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Çıkış İşleyişi ve Süreçleri
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
• Dersi anahatlarıyla tartışma |
|
2) |
• Sağlık hizmetleri ve hasta hizmetlerine giriş |
|
3) |
• Hasta hizmetlerinde, hasta danışmanı |
|
4) |
• Hasta hizmetleri hasta kabul |
|
5) |
• Hasta hizmetleri hasta kabul |
|
6) |
• Hasta hizmetleri- yatan hasta kat sekreteri |
|
7) |
• Hasta hizmetleri- yatan hasta kat sekreteri |
|
8) |
• Ara sınav |
|
9) |
• Hasta hizmetleri- çağrı merkezi sekreteri |
|
10) |
• Hasta hizmetleri- laboratuvar sekreteri |
|
11) |
• Hasta hizmetleri- laboratuvar sekreteri |
|
12) |
• Hasta hizmetleri- gece amiri |
|
13) |
• Hasta hizmetleri, yatış-çıkış |
|
14) |
• Hasta hizmetleri, yatış-çıkış |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. |
4 |
2) |
Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. |
4 |
3) |
Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. |
|
4) |
İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. |
2 |
5) |
Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. |
|
6) |
Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. |
|
7) |
Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. |
|
8) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
2 |
10) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
|
11) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
2 |
12) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
|
13) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
3 |
14) |
Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
|
15) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir |
|
16) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. |
1 |
17) |
Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
|
|
18) |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
|
3 |
19) |
Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
|
20) |
Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
|
2 |
21) |
Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, |
|
22) |
Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
|
3 |
23) |
Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
|
|
24) |
Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, |
3 |
25) |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, |
|
26) |
Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|