TBD204 Hasta Hizmetleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Dokümantasyon ve SekreterlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TBD204
Ders İsmi: Hasta Hizmetleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT DERSE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sağlık kuruluşlarında çalışacak personellere hasta hizmetleri konusunda bilgi ve beceriler katmaktır.
Dersin İçeriği: Kamu Hastaneleri Yönetim Sistemleri, Özel Hastaneler Yönetim Sistemleri, Üniversite Hastaneleri Yönetim Sistemleri , Hasta Hizmetlerinin Hastane Organizasyonundaki Yeri Özelikleri, Tanımı ve Organizasyonu, Hasta Kayıt Yetkilisi , Hasta Danışmanı, Yatan Hasta Kat Sekreteri ,Hasta Yatış Yetkilisi, Hasta Çıkış Yetkilisi, Çağrı Merkezi Yetkilisi , Santral Görevlisi, Resepsiyon Görevlisi , Tıbbi Sekreterler ve Raportör, Check-up yetkilisi, Ekip liderliği, Gece İdare Amirliği, Hasta Hizmetlerinde Operasyon Yönetimi, Hasta hizmetlerinde proje yönetimi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Gelişim, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında İş Analizi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Destek Hizmetleri ve Personel Yönetimi, Yatan Hasta Kat Sekreterliği İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Yatış İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Çıkış İşleyişi ve Süreçleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hasta Kayıt Yetkilisi , Hasta Danışmanı, Yatan Hasta Kat Sekreteri ,Hasta Yatış Yetkilisi, Hasta Çıkış Yetkilisi, Çağrı Merkezi Yetkilisi , Santral Görevlisi, Resepsiyon Görevlisi , Tıbbi Sekreterler ve Raportör, Check-up yetkilisi, Ekip liderliği, Gece İdare Amirliği, Hasta Hizmetlerinde Operasyon Yönetimi, Hasta hizmetlerinde proje yönetimi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Gelişim, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında İş Analizi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Destek Hizmetleri ve Personel Yönetimi, Yatan Hasta Kat Sekreterliği İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Yatış İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Çıkış İşleyişi ve Süreçleri
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) • Dersi anahatlarıyla tartışma
2) • Sağlık hizmetleri ve hasta hizmetlerine giriş
3) • Hasta hizmetlerinde, hasta danışmanı
4) • Hasta hizmetleri hasta kabul
5) • Hasta hizmetleri hasta kabul
6) • Hasta hizmetleri- yatan hasta kat sekreteri
7) • Hasta hizmetleri- yatan hasta kat sekreteri
8) • Ara sınav
9) • Hasta hizmetleri- çağrı merkezi sekreteri
10) • Hasta hizmetleri- laboratuvar sekreteri
11) • Hasta hizmetleri- laboratuvar sekreteri
12) • Hasta hizmetleri- gece amiri
13) • Hasta hizmetleri, yatış-çıkış
14) • Hasta hizmetleri, yatış-çıkış
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık Kuruluşlarında Hasta Hizmetleri
Editör : Yrd. Doç. Dr. Onur YARAR, Öğr. Gör. Özgür İNCE
Sayfa Sayısı : 168
Baskı Tarihi : 2017
ISBN : 9789752776944
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir.
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir.
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur.
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur.
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler.
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur,
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar,
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. 4
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. 4
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur.
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. 2
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler.
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. 2
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. 2
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. 3
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. 1
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. 3
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. 2
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur,
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar, 3
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, 3
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar,
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Kurul-Committee 1 % 0
Uygulama 1 % 0
Ödev 3 % 0
Sunum 2 % 0
Projeler 1 % 0
Seminer 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Sunum / Seminer 5 5 25
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 640