BST450 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST450
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin bilişim alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilmesi ve problemin çözümüne yönelik bitirme projesi niteliğinde çalışma yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenci danışmanın önderliğinde; seçip hazırladığı projeyi dönem sonunda bitirme projesi halinde sunar. Proje konusu önerileri; bitirme projesi başvuru formu hazırlanması; proje konusu seçimi; projenin süreçlerini ve zaman yönetiminin hazırlanması; proje yazımına geçiş; proje geliştirme; proje ön sunumları ve ara kabuller; projeye uygun uygulama geliştirme ya da uygun model geliştirme ile birlikte proje yazımı; proje teslimi; proje sunumu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilişim alanındaki problemlerin çözümüne yönelik bitirme projesi niteliğinde çalışmalar yapma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilişim alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Araştırmanın Temelleri. Bilgi, Bilim ve Bilimsel Yöntem.
2) Araştırma Konusunu (Problemi) Tanımlama, Amaç, Literatür (Alanyazın) Taraması, Amaç, Yöntem (Model ve Metot Belirleme), Önem, Sınırlılıklar, Tanımlar, Aşırmacılık Kavramı
3) Araştırma Konusu ve Problemine Karar Verme, Çalışmaya Fiilen Başlama
4) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması
5) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması
6) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışmasında Yaptıkları Literatür (AlanYazın) Taraması Çalışmalarının Değerlendirme
7) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması
8) Öğrenci Projelerinin Ara Değerlendirmesi
9) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması
10) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması
11) Geliştirilen Modelin Ara Değerlendirmesi
12) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması
13) Öğrencilerin Bireysel Proje Çalışması
14) Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Project Management, Joseph Heagney, USA, 2012
Diğer Kaynaklar: The Project Management Book, Richard Newton,Financial Times,2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 1
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 5
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 5
Final 1 % 95
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 5
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 95
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 12 2 24
Uygulama 12 3 36
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 1 40 40
Ara Juri 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 20 20
Juri 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 173