Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Meteoroloji ile ilgili her türlü bilgilendirmeyi öğrencilere aktarmak, haftalık olarak Meteoroloji ile ilgili tüm Kural, prosedür ve yönetmelikler hakkında bilgi vermek, Öğrencileri uçuş güzergahları hava durumu nu okuyabilecek duruma getirmek için tüm hususların anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: |
• Atmosfer, Basınç, Altimetre
• Basınç Sistemleri
• Sıcaklık, Nem, Rüzgâr, Lokal Rüzgârlar
• Yüksek Seviye Rüzgârları, Jet Streamler
• Yoğunluk, Bulutlar ve Yağış
• Orajlar, Hava Kütleleri
• İstikrariyet (Kararlı – Kararsız Hava)
• Genel Sirkülâsyon, Türbülans
• Meteorolojik Görüşü Kısıtlayan Faktörler, Buzlanma
• Uçuş İçin Meteorolojik Belgeler
• Sinoptik Kartlar
• Meteorolojik Kartlar
• Meteorolojik Kodlar
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"• Dersin genel hatlarıyla öğrencilere anlatılması"
|
|
2) |
"• Görüş mesafesini tanımlar.
• Hava haritalarını tanımlar.
• Hava tahminlerini tanımlar.
"
|
|
3) |
"• Halkın tecrübe ile öngördüğü hava tahminlerini analiz eder.
• Meteoroloji istasyonlarını tanımlar.
• Temel meteoroloji disiplinleri ve uygulama alanlarını tanımlar.
"
|
|
4) |
"• Bulut oluşumu süreçlerini tanımlar.
• Hava kütlelerinin karışması ile bulut oluşumunu tanımlar.
• Bulut çeşitlerini sınıflandırır.
"
|
|
5) |
"• Şekillerine göre bulutları tanımlar.
• Yüksekliklerine göre bulutları sınıflandırır.
• Orta bulutlar, alçak bulutlar ve dikey gelişimli bulutlar arasındaki farklılıkları tanımlar.
"
|
|
6) |
"• Türbülansı tanımlar.
• Wind Shear’ı tanımlar.
• Shear’ı tanımlar.
"
|
|
7) |
"• Yan Rüzgarın uçağa etkisini tanımlar.
• Özel Wind shear koşullarında uçak performansını tanımlar.
• Kafa ve kuyruk Wind Shearini tanımlar.
"
|
|
8) |
Vize sınavı
|
|
9) |
"• SPECI (Havacılık Amaçlı Seçilmiş Özel Hava Raporu) tanımlar
• SIGMET ( Önemli Hava Hadisesi) tanımlar.
• İki hava raporu arasındaki ilişki ve farklılıkları tanımlar.
"
|
|
10) |
"• TAF (Meydan Tahmini) tanımlar.
• METAR (Meydan Rutin Hava Raporu) tanımlar.
• İki hava raporu arasındaki ilişki ve farklılıkları tanımlar.
"
|
|
11) |
"• Görüş mesafesi kodlarını tanımlar.
• Rüzgar hızı kodlarını tanımlar.
• Rüzgar yönü kodlarını tanımlar.
• CB bulutu (bulutlardaki elektriklenme) kodlarını tanımlar.
"
|
|
12) |
"• Yeni Delhi kazasının analiz edilmesi.
• THY 278 sefer sayılı uçuşunun analiz edilmesi.
• Bu iki kaza aradındaki farklılıkların tartışılması.
"
|
|
13) |
"• Diyarbakır kazasının analiz edilmesi.
• Air Blue 202 sefer sayılı uçuşun analiz edilmesi.
• Bu iki kaza aradındaki farklılıkların tartışılması.
"
|
|
14) |
"• Meteoroloji kaynaklı uçak kazaları"
|
|
15) |
final sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. |
5 |
2) |
Profesyonellerle, müşterilerle etkin iletişim kurabilir. |
5 |
3) |
Nitel ve nicel verileri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. |
5 |
4) |
Sektörde faaliyet gösteren işletmelerde dinamik, statik şeklindeki ayırımını bilir. |
5 |
5) |
Sivil Havacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerdeki bölümlerin işleyişini bilir. |
5 |
6) |
Sektörde çalışacağı alan ile ilgili uygulama altyapısına sahip olur. |
5 |
7) |
Sektörde aranan sertifikalara sahip olur. |
5 |
8) |
Sivil Havacılık işletmelerinde yaygın olan mevcut donanım ve yazılımları kullanır. |
5 |