EENF101 Bilişim Teknolojileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EENF101
Ders İsmi: Bilişim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar temel kavramlarını ve donanım bileşenlerini tanıma ve öğrenme. Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama). bilgisayara dayalı öğrenme materyallerini tanıma ve öğretim materyali olarak işe koşmaya dair farkındalık sağlama
Dersin İçeriği: Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları, bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri ve önlenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Bilgisayar destekli eğitimin kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları fark etme,
2) Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkilerini fark etme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramları ve öğelerini tanıma,
2) Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemlerini kullanma,
3) • Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar tanıma ve kullanma,
4) Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi yapma,
5) Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamalarına kullanma,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · Dersin tanıtılması ve ders izlencesinin sunumu
2) · Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramları ve öğeleri Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi
3) Bilgisayar destekli eğitimin kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi
4) Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemleri Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi
5) Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemleri İlgili okumaların yapılması ve konunun araştırılması
6) Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar İlgili okumaların yapılması
7) Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar tanıma ve kullanma, araştırma yapma ve ilgili okumaları yapma
8) Ara sınav
9) Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi yapma, Araştırmaları ve ilgili okumaları yapma
10) Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi İlgili okumalar
11) • Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları Uzaktan eğitim uygulamalarını inceleme
12) Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları Uzakta eğitim uygulamalarını inceleme
13) Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamalarına kullanma Uzaktan eğitim uygulamalarını inceleme
14) Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri İlgili okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gülşah Sezen Vekli, Atilla Çimer "Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Materyalinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarındaki Gelişime
Etkisi" Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
İsmail ACUN " WEB TABANLI İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENİM: ÖĞRENME İÇİN SOSYAL ETKİLEŞİM" Sosyal Bilimler Dergisi
Bilgisayar Bilimine Giriş - J.Glenn Brookshear, Dennis Brylow- Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Gülşah Sezen Vekli, Atilla Çimer "Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Materyalinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarındaki Gelişime
Etkisi" Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
İsmail ACUN " WEB TABANLI İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENİM: ÖĞRENME İÇİN SOSYAL ETKİLEŞİM" Sosyal Bilimler Dergisi
Bilgisayar Bilimine Giriş - J.Glenn Brookshear, Dennis Brylow- Nobel Akademik Yayıncılık


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

6

2

7

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). 5
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Ödev
Rapor Yazma
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 40
Ödev 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Sunum / Seminer 3 1 3
Ödevler 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 151