MRTV130 Yeni Medyaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo ve Televizyon ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo ve Televizyon Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV130
Ders İsmi: Yeni Medya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLBAHAR DAĞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geleneksel ve yeni medya iletişim ortamı arasındaki farkların ortaya konularak yeni medya ortamı ile oluşan sektörün ihtiyaçlarının kavranması ve içerik üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Yeni medya alanında temel kuram, kavram ve fikirler. İnternet ve mobil teknolojilerinin medyada kullanımı. Dijital teknolojilerle ilişkili olan toplumsal deneyim ve pratikler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirme
2) Yeni İletişim Teknolojilerinin haber medyasına etkilerini ve internet gazeteciliğinin özelliklerini belirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yeni medyanın teknolojik temellerinin nerelere dayandığını saptar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yeni medyada reklamcılığı ve yeni yaklaşımları açıklar.
2) Yeni İletişim Teknolojilerinin medya organizasyonlarına sağladığı yeni olanakları kavrar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yeni medyanın kişiler ve kuruluşlar açısından sağladığı olanakları geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması Ders materyalleri haftalık olarak verilecek Ağ Toplumu (Jan Van Dijk) Cesur Yeni Medya ( Henry Jenkins ) Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney), Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark), Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu) Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Mutlu Binark) Dijital Kavramlar Olanaklar Deneyimler (Şahan Yatarkalkmaz) Twitter ve Toplum (Jean Burgess) Yeni Medyada Kullanıcının Yükselişi (Kolektif)
2) • Yeni Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkileri. • Otomatik filtreleme enformasyonları ile düşünmek… Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
3) • Yeni Medya-Medya İlişkisi ve Ayrımlar. • Yeni Medya’nın yaygınlığı ile Geleneksel Medya yapısında gerçekleşen değişimler, yeni olanaklar. Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
4) • Yeni Medya Dünyasına Giriş ve Tanımlar. • Yeni Medya kavramları, niteliği, biçimleri, terminolojisi… Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
5) • Yeni Medyanın temel özellikleri. • İnteraktiflik, sayısallık ve zaman-mekan bağımsızlığı… Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
6) • Yeni Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkileri. • Otomatik filtreleme enformasyonları ile düşünmek… Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
6) • Yeni Medya yayıncılığı; etik ve hukuki boyutu • Yeni medya ile gelen yayıncılık sorumlulukları • İnternet yayıncılığı yasal düzenlemeler Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
7) • İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri, • İnternet gazeteciliğinin özellikleri, Dünyadan ve Türkiye’den örnekler Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
8) ARA SINAV
9) • Yeni medya kullanıcıları ve sağlayıcıları ne gibi sorumluluklar üstleniyor • Yeni medya ekonomisi; telif hakları ve artı değer sorunu Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
10) • Yeni medyada girişimcilik, üretim pazarının yapısı; dijital içerik yönetimi, dijital uygulamalar, dijital yayıncılık • İnternet reklam pazarının yapısı, internet ve mobil pazarlama Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
11) • Yeni medya incelemeleri: kurumsal web siteleri, haber siteleri ve bloglar… dijital araçları, kanalları ve platformları incelemek • Yeni dijital, sosyal-mobil araçları etkili ve sorumlu kullanımla mesajın gücüne ulaşmak Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
12) • Yeni Medya ve İnternet Gazeteciliği: İnternet gazeteciliğinin ve yeni iletişim teknolojilerinin haber medyasına etkileri (yeni medya ve yeni medya için haber yazma teknikleri) Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
13) • Yeni medya ve Fan kültürü, iki ekran olgusu (Geleneksel medya üretimlerini, ve Twitter, instagram, facebook .. vb ara yüzeyini birlikte düşünmek) Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
14) Yeni medya araçları ile etkileşimli medya tasarımı modelleme çalışması Ders materyalleri haftalık olarak verilecek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ağ Toplumu (Jan Van Dijk)
Cesur Yeni Medya ( Henry Jenkins )
Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney),
Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark),
Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu)
Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Mutlu Binark)
Dijital Kavramlar Olanaklar Deneyimler (Şahan Yatarkalkmaz)
Twitter ve Toplum (Jean Burgess)
Yeni Medyada Kullanıcının Yükselişi (Kolektif)
Diğer Kaynaklar: Ağ Toplumu (Jan Van Dijk)
Cesur Yeni Medya ( Henry Jenkins )
Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney),
Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark),
Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu)
Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Mutlu Binark)
Dijital Kavramlar Olanaklar Deneyimler (Şahan Yatarkalkmaz)
Twitter ve Toplum (Jean Burgess)
Yeni Medyada Kullanıcının Yükselişi (Kolektif)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

Program Kazanımları
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir.
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. 4
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 4
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 4
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. 3
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 6 6 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 144