CGL105 Yaratıcılık ve Geliştirilmesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL105
Ders İsmi: Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU NAZ BOZOK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BURÇİN YIRTICI ÖZTÜRK
Doç. Dr. ERHAN ALABAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yaratıcılığın gelişim sürecinin ne kadar önemli olduğunu öğretebilmek için yaratıcılık ile ilgili bilgi vermektir. Kişisel hayatta yaratıcı düşüncenin önemi, yaratıcı insanların nitelikleri ve yaratıcılığı etkileyen kültürlerarası veya gelişimsel faktörler de bu Anlatımda açıklanacaktır. Ayrıca öğrencilerin yaratıcılık gelişim süreci ile ilgili tartışma ve problem çözme becerilerini, ders sırasında verilerin görsel sunumu ile geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: • Bu kavramın gelişim süreci ile ilgili yaratıcılık ve bilgi kavramlarını tanımlayın.
• Yaratıcılık üzerindeki kültürel ve cinsel etkileri ve bu kavram üzerindeki olumsuz etkilerin bozulma yöntemini tartışın.
• Çocukluğun yaratıcılığını geliştirmeye yardımcı olan önemli miktarda etkinlik gösterin.
• Okul öncesi dönemdeki yaratıcılığın gelişim süreci üzerindeki ailenin ve çevrenin önemini eleştirir.
• Yaratıcı düşünce sürecinde çoklu zekanın önemini tartışın.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Zihinsel hastalıkları ve psikotizma yaratıcı teorilerini tanımlayın. • Zihinsel hastalık teorisinin temel savunucularını açıklayın. • Zihinsel hastalık teorisinin güçlü ve sınırlı yönlerini tanımlayın. • Akıl hastalığı ile psikanalitik kuram arasındaki temel farklılıkları karşılaştırın.
1) Ders içeriğinin öğrencilere anlatılması
2) Yaratıcılık teorilerini yaratıcılık teorileri açısından tanımlayın. • Yaratıcı düşünce yöntemlerini ve yaratıcı düşüncenin ilk iki boyutunu tanımlayın. • Yaratıcı düşüncenin akıcılık ve esneklik boyutlarını açıklayın. • Yaratıcı düşünce sürecinde akıcılık ve esneklik kavramı arasındaki temel farkları tartışın.
3) Yaratıcılık teorilerini yaratıcılık teorileri açısından tanımlayın. • Yaratıcı düşünce yöntemlerini ve yaratıcı düşüncenin üçüncü ve dördüncü bileşenlerini tanımlayın. • Yaratıcı düşüncenin özgünlük ve ayrıntı boyutlarını açıklayın. • Yaratıcı düşünce sürecinde özgünlük ve detaylandırma kavramı arasındaki ana farklılıkları tartışın.
4) Yaratıcılıkla ilgili temel teorik yaklaşımları ve farklı yaklaşımların karşılaştırılmasını tanımlayın. • Psikoanalitik yaratıcılık teorisini tanımlayın • Psikanaliz teorisinin ana savunucularını açıklayın. • Psikoanalitik teorinin güçlü ve kısıtlılıklarını tanımlayın.
6) • Yaratıcılığın gelişim sürecini yaş dönemine ve yaratıcı çocuğun niteliklerine göre belirleyin. • Yaratıcı faaliyetlerin çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini tanımlayın. • Yaratıcılık kavramını etkileyen olumlu ve olumsuz faktörleri tanımlayın. • Ailenin ve okulun yaratıcılık gelişim süreci üzerindeki etkilerini açıklayın.
7) • Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olan etkinlikleri tanımlar. • Problem çözme faaliyetlerinin genel özelliklerini tanımlar. • Hayal faaliyetlerinin ana özelliklerini açıklar • Sorun çözme ve hayal gücü faaliyetleri arasındaki ana farklılıkları tartışır. • Okul öncesi çocuklar için problem çözme ve hayal gücü etkinliklerinin nasıl hazırlanacağını tanımlar.
8) Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi
9) Hat faaliyetlerinin tamamının genel özelliklerini tanımlar. • Resim faaliyetlerinin tamamlanmasının temel özelliklerini açıklar. • Resmi tamamlama ile çizgi faaliyetlerini tamamlama arasındaki ana farklılıkları tartışır. • Okul öncesi çocuklar için bir tamamlama aktivitesinin nasıl hazırlanacağını tanımlar.
10) SCAMPER aktivitelerini belirleyin. • SCAMPER faaliyetlerinin genel bileşenlerini tanımlayın • Okul öncesi çocuklar için bir SCAMPER aktiviteleri hazırlamayı tanımlayın. • SCAMPER etkinliklerinin yaratıcı düşünme süreci üzerindeki ana etkilerini belirleyin.
11) • Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir. • Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar. • Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular.
12) • Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir. • Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar. • Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular.
13) • Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir. • Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar. • Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular.
14) • Yaratıcı bir düşünce egzersizini gösterir. • Çocukluk çağında yaratıcı düşünce sürecini desteklemek için bir etkinlik hazırlar. • Okul öncesi dönemde yaratıcı düşünme faaliyetleri uygular.
15) Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Creativity and Art.
Egiten Kitap
©2012 | Egiten Kitap| Published: 2012
ISBN-978-605-5472-51-1
Diğer Kaynaklar: Creativity and Art.
Egiten Kitap
©2012 | Egiten Kitap| Published: 2012
ISBN-978-605-5472-51-1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 1 15
Uygulama 15 1 15
Arazi Çalışması 15 2 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 90