MMEK220 Sayısal Devre Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MekatronikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMEK220
Ders İsmi: Sayısal Devre Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZLEM ULUĞBEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini ve doğrulama yapmasını donanım tanımlama dilleri kullanılarak öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu derste; sayı sistemleri, kodlar, Boolean cebri, sayısal lojik kapıları, lojik diyagram tasarımları, lojik ifadelerin sadeleştirilmesi, bileşimsel devreler, flip/flop’lar, sayıcılar ve sayıcı tasarımları, kaymalı kaydedici konuları verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sayısal mantık sistemlerinin temel yapısını kavrayabilmek.
2) Temel prensipleri ve tasarım tekniklerini anlayacak ve basit sayısal mantık devrelerini analiz edebilerek tasarlayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Boolean Cebrini mantık devrelerin tasarımında kullanabilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar ve Bilgi Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
2) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
3) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
4) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
5) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
6) Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
7) Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
8) Ara Sınav
9) Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
10) Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
11) Ardışık mantık devereleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
12) Ardışık mantık devereleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
13) Asenkron ardışıl devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
14) Asenkron ardışıl devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317
Diğer Kaynaklar: Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir.
2) Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir.
3) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir.
4) Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir.
6) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir.
7) Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir.
8) Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar.
9) Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur.
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11) Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. 2
2) Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. 3
3) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. 2
4) Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. 2
6) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. 2
7) Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir.
8) Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. 1
9) Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. 3
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2
11) Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Proje 4 20
Ara Sınavlar 2 16
Final 2 16
Toplam İş Yükü 136