MMDT242 Model Uygulamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT242
Ders İsmi: Model Uygulama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Tasarlanan birbirinden farklı özgün modeller baz kalıplar üzerinden gidilerek geliştirilir. Dikilmek üzere tasarımların kalıpları oluşturulur. Ham bez, Amerikan gibi kumaşlarla cansız prova mankenleri üzerinde provaları yapılarak, kalıp hataları düzeltilir ve sonlandırılır.
Dersin İçeriği: Üçgen, Kare, dikdörtgen, daire ve spiral formlardan çeşitli uygulamalar yapılır.
Yapılan modeller kumaştan kesilip cansız manken üzerinde çeşitli denemeler yapılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Kıyafet için temel eşyaları dikmek, örneğin: etek, pantolon, bluz. • Desen üretme tekniklerini tanımak • Deseni kumaşa uygulayabilmek • Yeni bir desen tasarımını temel desenlerden dönüştürmek ve uyarlamak • Ölçüm çizelgeleri oluşturmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin işlenişi, konular hakkında bilgi verilir. Hazır giyimde modelhanenin (giysi kalıbının) yerinin ve öneminin açıklanır. Kalıp hazırlamada kullanılan araç ve geleçlerin tanıtılır. • Dersin içeriği Uygulama yapılır. Araştırma yapar.
2) • Temel etek çiziminin yapılması. Şablonunun hazırlanması. Düz kemer çalışmasının yapılması. • Temel etek Uygulama yapılır. Temel etek çizimi yapar.
3) • Temel etek üzerinden astar kalıbını yapılması ve şablonun hazırlanır. Serisinin yapılır. • Temel etek astarı ve serisi Uygulama yapılır. Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
4) • Temel etek üzerinden pens kaydırarak çan etek kalıbı yapılır. Şablonu hazırlanır. • Çan etek Uygulama yapılır. Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
5) • Ölçülere göre pili sayısı tesbit edilir ve uygulanır. Şablonu yapılır. • Her tarafı pileli etek Uygulama yapılır. Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
6) • Temel etek kalıp üzerinde; önü pilikaşeli etek modelin çalışılır. Şablonlarının yapılır. • Önü pilikaşeli etek Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir. Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
7) • Altı parçalı etek modeli çalışılır. Şablonlarının yapılır. Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir. • Altı parçalı etek Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir. Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
7) • Altı parçalı etek modeli çalışılır. Şablonlarının yapılır. Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir. • Altı parçalı etek Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir. Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
8) • Ara Sınav • Ara Sınav Dosya Değerlendirmesi yapılır. Değerlendirme yapılır.
9) • Kloş etek kalıbı çalışılır. Şablonlarının yapılır. Daire ile kloş etek arasındaki farkın anlatılması • • Kloş etek Eteğin kumaştan prototip numunenin dikilir. Mülaj kağıda bire bir ölçülerde etek kalıbı çıkartılması.
10) • Asimetrik etek modeli çalışılır. Şablonlarının yapılır. Eteğin kumaştan prototip numunesi dikilir. • Asimetrik model uygulamalı etek Uygulama yapılır. 1 adet etek modeli kalıbının çıkarılması.
11) • Temel pantolon çiziminin yapılması.Şablonunun hazırlanması. Düz kemer çalışmasının yapılması. • Temel pantolon Uygulama yapılır. 1 adet pantolon modeli kalıbının çıkarılması.
12) • Düz kemerli ve yandan cepli pantolon modelinin kalıpları hazırlanır. Patlet kalıbı hazırlanır. Şablonları yapılır. Pantolon cep çalışmasının kumaştan dikilir. • Yandan cepli pantolon Uygulama yapılır. 1 adet pantolon modeli kalıbının çıkarılması.
13) • Anform kemer ve yandan cepli slopet modelinin kalıpları hazırlanır. Patlet kalıbı hazırlanır. Şablonları yapılır. • Slopet Uygulama yapılır. 1 adet kemer ve yanda cepli slopet modeli kalıbının çıkarılması.
14) • Anform kemer ve yandan cepli slopet modelinin kalıpları hazırlanır. Patlet kalıbı hazırlanır. Şablonları yapılır. • Slopet Uygulama yapılır. 1 adet kemer ve yanda cepli slopet modeli kalıbının çıkarılması.
15) • Final Exam Dosya değerlendirmedi yapılır. Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyali haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Kalıp Hazırlama Etek- Pantolon Tasarı Yayımcılık Eylül 2005
Kalıp Hazırlama Kadın Dış Giyim İTKİB Üstün Eserler 2007 Kalıp Çıkarmanın Püf Noktaları Dennic Chunman Lo Karadeniz Kitap Lmt. 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 90
Uygulama 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 15 30
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 167