MLOJ205 Satınalma Teknikleri ile Sözleşme Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar LojistikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Lojistik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MLOJ205
Ders İsmi: Satınalma Teknikleri ile Sözleşme Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere dağıtım yönetimi fonksiyonlarının bir arka planını ve lojistikteki modern gelişmeleri takip etme, anlama ve uygulama, dağıtım kanalları, kanallar ile ilgili görüşleri analiz etme, yeni yaklaşımlar, fiziksel dağıtım, nakliye ve yükleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayacak akademik bir bakış açısı sunacaktır
Dersin İçeriği: Endüstriyel ve lojistik organizasyonlar, satınalma ve satın alma bölümlerinin oluşumunda örnek uygulamaların ifadesi ve işlevleri.
Tedarik Politikasının tanımı, işlevi ve türleri
Satınalma sisteminin birbiriyle satın alma alt sistemi olarak ilkeleri ve çalışma uyumu.
• Sözleşmelerin ve eklerinin belirlenmesi, teknik ve idari şartnamelerin belirlenmesi, örneklerin belirlenmesi, ticari argümanların kullanılması için tedarikçilerin seçimi ve sipariş koşullarının belirlenmesi.
Teklif verenler arasında değerlendirme için hangi kriterler uygulanmalıdır?
Satınalma tekniklerinin ve uygulama sistemlerinin tespit edilmesi
Sözleşme çalışması, ortak girişim, know-how, Inco vadesi, leasing, akreditif, örnek olaylarla çalışma koşullarının analizi gibi stratejiler göz önüne alınarak
Satınalma ve satınalma departmanlarının planlanması, finansmanı, malzeme yönetimi ve çalışma uyumu oluşturulması.
Teslimat raporunun hazırlanması ve toplam kalite ile ilişkilendirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mal alım sürecinin aşamalarını bilir.
2) knows difference between the supply and procurement, industry and logistics business,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endüstriyel ve lojistik organizasyonlar, satınalma ve satın alma bölümlerinin oluşumunda örnek uygulamaların ifadesi ve işlevleri.
2) Endüstriyel ve lojistik organizasyonlar, satınalma ve satın alma bölümlerinin oluşumunda örnek uygulamaların ifadesi ve işlevleri.
3) Tedarik Politikasının tanımı, işlevi ve türleri Satınalma sisteminin birbiriyle satın alma alt sistemi olarak ilkeleri ve çalışma uyumu.
4) Tedarik Politikasının tanımı, işlevi ve türleri Satınalma sisteminin birbiriyle satın alma alt sistemi olarak ilkeleri ve çalışma uyumu.
5) Sözleşmelerin ve eklerinin belirlenmesi, teknik ve idari şartnamelerin belirlenmesi, örneklerin belirlenmesi, ticari argümanların kullanılması için tedarikçilerin seçimi ve sipariş koşullarının belirlenmesi.
6) Teklif verenler arasında değerlendirme için olması gereken kriterler
6) Teklif verenler arasında değerlendirme için olması gereken kriterler
7) Sözleşme çalışması, ortak girişim, know-how, Inco vadesi, leasing, akreditif, örnek olaylarla çalışma koşullarının analizi
8) Ara Sınav
9) Satınalma ve satınalma departmanlarının planlanması, finansmanı, malzeme yönetimi ve çalışma uyumu oluşturulması.
10) Teslimat raporunun hazırlanması ve toplam kalite ile ilişkilendirilmesi
11) Teslimat raporunun hazırlanması ve toplam kalite ile ilişkilendirilmesi
12) Örnek Olay
13) Örnek Olay
14) Satın alma örnek olaylarının incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Notes

Diğer Kaynaklar: Coyle, Bardi and Langrey. The Management of Business Logistics. West Publishing Company, 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 590