Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST112 | ||||||||
Ders İsmi: | Mantıksal Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CANER ÇUHAC |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere modern bilgisayarların temelini oluşturan sayısal sistemlerin çalışma prensiplerinin öğretilmesidir. Bu sayede öğrenci sonraki yıllarda karşılaşacağı sayısal bilgisayar donanımı ile ilgili temel bir bilgiye sahip olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Mantık Kapıları;Boole Cebri; Devre Sadeleştirme; Birleşik Devreler; Yarı Toplayıcı; Tam Toplayıcı; Yaz-bozlar; Sıralı Devreler; Birleştirilmiş Devreler; Kod Çözücüler; Seçiciler; Yazaçlar; Kaydırma Yazaçları; İkili Sayıcılar; Bellek; Sayı Sistemleri; Tümleyenler; Sabit Nokta Gösterimi; Aritmetik Toplama; Aritmetik Çıkarma; Kayan Noktalı Gösterim; Hata Bulma Kodları; Yazaç Aktarım Dili; Yazaçlar Arası Aktarım; Veri Yolu ve Bellek Aktarımı; Aritmetik Mikro işlemler; Mantıksal Mikro işlemler; Kaydırma Mikro İşlemleri; Aritmetik Kaydırma Birimi; |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mantık Kapıları, Boole Cebri | |
2) | Devre Sadeleştirme, Birleşik Devreler | |
3) | Yarı Toplayıcı, Tam Toplayıcı, Yarı Çıkarıcı, Tam Çıkarıcı | |
4) | Yaz-bozlar, Sıralı Devreler | |
5) | Birleştirilmiş Devreler, Kod Çözücüler | |
6) | Seçiciler, Yazaçlar, Kaydırma Yazaçları | |
7) | İkili Sayıcılar, Bellek, Sayı Sistemleri, Tümleyenler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sabit Nokta Gösterimi, Aritmetik Toplama, Aritmetik Çıkarma, Kayan Noktalı Gösterim | |
10) | Hata Bulma Kodları | |
11) | Yazaç Aktarım Dili, Yazaçlar Arası Aktarım | |
12) | Veri Yolu ve Bellek Aktarımı | |
13) | Aritmetik Mikro işlemler, Mantıksal Mikro işlemler | |
14) | Kaydırma Mikro İşlemleri, Aritmetik Kaydırma Birimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Digital Design: With an Introduction to the Verilog HDL, by M. Morris R. Mano and Michael D. Ciletti,ISBN-13:978-0132774208,Jan 12, 2012, |
Diğer Kaynaklar: | Digital Design Essentials: 100 Ways to Design Better Desktop, Web, and Mobile Interfaces, Raj Lal, Rockport Publishers, Digital Design: Basic Concepts and Principles, Mohammad A. Karim, Xinghao Chen, by CRC Press,November 27, 2007 by CRC Press |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 1 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 2 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 1 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | 3 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 1 |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 5 | 10 |
Uygulama | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 62 |