Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST115 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Programlama Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Java Programlama Dilinde Dosyalama, nesneye yönelik programlama alanındaki başlangıç ve orta düzey konuları katılımcılara kazandırmak için tasarlanmıştır. Bu derste yöntem ve nesnelere, kalıtım, paket arayüzleri, istisnai durum yönetimi, konularına bakılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Java'da StringMetodları; String Metotlarıyla İlgili Örnek Java Programları; Java'da Tarih İşlemleri; StaticMetodlar; Enum Tanımlama; Random sınıfı; Finalize Metodu; Java'da Dosyalama İşlemleri; Nesne ve Nesne Yönelimli Programlama Teorisinin 4 Temel Özelliği; soyutlama; sarmalama; miras alma; çok biçimlilik; Java'da Sınıf Oluşturma; Java'da Veri Saklamaya Yardımcı Kütüphaneler; javaarraylist; javahash/map; java set; Threadler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Java'da StringMetodları, String Metotlarıyla İlgili Örnek Java Programları | |
2) | Java'da Tarih / saat İşlemleri | |
3) | Static Metodlar | |
4) | Enum Tanımlama | |
5) | Random sınıfı | |
6) | Finalize Metodu | |
7) | Java'da Dosyalama İşlemleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Nesne ve Nesne Yönelimli Programlama Teorisinin 4 Temel Özelliği | |
10) | soyutlama, sarmalama, miras alma, çok biçimlilik | |
11) | Java'da Sınıf Oluşturma | |
12) | Java'da Veri Saklamaya Yardımcı Kütüphaneler | |
13) | java arraylist, javahash/map | |
14) | java set, Threadler |
Ders Notları / Kitaplar: | Java: The Complete Reference by Herbert Schildt, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | A Comp. Intro. to Object-Oriented Programming w/Java., C. Thomas Wu, Naval Postgraduate School, ISBN: 0073523399, 2008 Java Methods: Object-Oriented Programming and Data Structures, by Maria Litvin (Author), Gary Litvin (Author). Object-Oriented Programming with java, ., C. Thomas Wu, ISBN-13: 978- 0073523309, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 4 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 2 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 4 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Laboratuvar | 5 | 10 | 50 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 670 |