Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST211 | ||||||||
Ders İsmi: | Veri Yapıları ve Algoritmalar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin mevcut kısıtları göz önüne alarak bir probleme en uygun veri yapılarını ve algoritmaları seçebilmelerini, ayrıca kodlama yapmadan buldukları çözümlerin performansını değerlendirebilmelerini sağlamaktır. Ders boyunca, sıralama ve arama gibi basit veri yapılarından başlanarak dengeli ağaçlar ve graf işlemleri gibi gelişmiş veri yapılarına kadar geniş bir yelpazede konu anlatımı anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Veri yapıları ve Algoritmalara giriş; Dizi veri yapısı ve dinamik bellek ayırma; Özyinelemeli programlama; Bağlı listeler; Yığınlar; Kuyruklar; Ağaç yapıları; Arama teknikleri; Sıralama teknikleri; Hash teknikleri; Bilgi sıkıştırma teknikleri; Temel çizge algoritmaları; Problem çözme çalışması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri yapıları ve Algoritmalara giriş | |
2) | Bağlı listeler | |
3) | Dizi veri yapısı ve dinamik bellek ayırma | |
4) | Özyinelemeli Programlama | |
5) | Yığınlar, Kuyruklar | |
6) | Ağaç yapıları | |
7) | Arama teknikleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sıralama teknikleri | |
10) | Hash teknikleri | |
11) | Graf gösterimi ve algoritmaları: Dolaşım | |
12) | Bilgi sıkıştırma teknikleri | |
13) | Temel çizge algoritmaları | |
14) | Problem çözme çalışması. |
Ders Notları / Kitaplar: | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | The Algorithm Design Manual, Steven S Skiena, Springer, New York, 2012 Data Structures and Algorithms in Java, 2nd Edition, Robert Lafore, 2002 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 3 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 2 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | 1 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 2 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 48 |