Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST214 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KİLİTCİ CALAYIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. TUĞBA AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | * Visual Studio geliştirme ortamını öğrenmek * Prosedürel ve olay-odaklı programlama dilleri arasındaki farkları öğrenmek * Nesnenin özelliklerini güncelleyebilmek * Lokal ve global değişkenler * C# formları yaratmak * GUI sınıflarını kullanmak * Veri bağlantısı kurmak |
Dersin İçeriği: | Microsoft.net framework yapısı; Windows form nesneleri ve form denetimleri; Standart Formlar ve özellikleri; MDI Formlar ve özellikleri; Menü ve araç çubuğu tasarımı ve oluşturma; Görsel programlamada veritabanı kullanımı (Microsoft SQL Server ve veritabanı nesneleri ile: ConnectionString; SqlConnection; SqlCommand; ExecuteScalar; ExecuteReader; ExecuteNonQuery; DataReader; DataAdapter;DataTable; DataSet); App.config dosyası |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Visual Studio C# geliştirme ortamına giriş | Projeksiyon, Bilgisayar |
2) | Visual C# temel veri türleri | Projeksiyon, Bilgisayar |
3) | Visual C# Temel Form ve Application yapısı | Proje sunumları |
4) | Temel görsel nesnelerin kullanımı | Projeksiyon, Bilgisayar |
5) | Gelişmiş görsel nesnelerin kullanımı | Projeksiyon, Bilgisayar |
6) | Akış kontrol programlama (döngüler, koşullar) | Projeksiyon, Bilgisayar |
7) | Gelişmiş görsel form uygulaması hazırlanması | Projeksiyon, Bilgisayar |
8) | Ara Sınav | |
9) | Veritabanı bağlantısı oluşturma | Projeksiyon, Bilgisayar |
10) | Temel görsel nesneleri veri tabanına bağlama | Projeksiyon, Bilgisayar |
11) | Gelişmiş görsel nesneleri veri tabanına bağlama | Projeksiyon, Bilgisayar |
12) | Master-Detay veri ilişkisi kurulması | Projeksiyon, Bilgisayar |
13) | Gelişmiş Veri Bağlantısı İçeren Uygulamaların Geliştirilmesi | Projeksiyon, Bilgisayar |
14) | Proje sunumları | Projeksiyon, Bilgisayar |
Ders Notları / Kitaplar: | Beginning Visual C# 2010 – Karli Watson, Christian Nagel, Jacob Hammer Pederson, Jon D. Reid, Morgan Skinner ©2010 | Wiley Publishing ISBN-13: 9780470502266 |
Diğer Kaynaklar: | C# ile Görsel Programlama - Mücahit Furkan ARDOĞAN |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 4 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 4 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 13 | 4 | 52 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 173 |