BST214 Görsel Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST214
Ders İsmi: Görsel Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KİLİTCİ CALAYIR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. TUĞBA AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: * Visual Studio geliştirme ortamını öğrenmek
* Prosedürel ve olay-odaklı programlama dilleri arasındaki farkları öğrenmek
* Nesnenin özelliklerini güncelleyebilmek
* Lokal ve global değişkenler
* C# formları yaratmak
* GUI sınıflarını kullanmak
* Veri bağlantısı kurmak
Dersin İçeriği: Microsoft.net framework yapısı; Windows form nesneleri ve form denetimleri; Standart Formlar ve özellikleri; MDI Formlar ve özellikleri; Menü ve araç çubuğu tasarımı ve oluşturma; Görsel programlamada veritabanı kullanımı (Microsoft SQL Server ve veritabanı nesneleri ile: ConnectionString; SqlConnection; SqlCommand; ExecuteScalar; ExecuteReader; ExecuteNonQuery; DataReader; DataAdapter;DataTable; DataSet); App.config dosyası

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) prosedürel, nesne-yönelimli, olay-odaklı programlama dilleri arasındaki farkları öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Visual Studio C# Form Nesnelerinin Özelliklerini Tanıma
2) Visual Studio C# Form Oluşturma
3) Visual Studio C# Form Nesnelerini Veri Tabanına Bağlamak
4) Kapsamlı C# Forms Uygulamaları Üretmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Visual Studio C# geliştirme ortamına giriş Projeksiyon, Bilgisayar
2) Visual C# temel veri türleri Projeksiyon, Bilgisayar
3) Visual C# Temel Form ve Application yapısı Proje sunumları
4) Temel görsel nesnelerin kullanımı Projeksiyon, Bilgisayar
5) Gelişmiş görsel nesnelerin kullanımı Projeksiyon, Bilgisayar
6) Akış kontrol programlama (döngüler, koşullar) Projeksiyon, Bilgisayar
7) Gelişmiş görsel form uygulaması hazırlanması Projeksiyon, Bilgisayar
8) Ara Sınav
9) Veritabanı bağlantısı oluşturma Projeksiyon, Bilgisayar
10) Temel görsel nesneleri veri tabanına bağlama Projeksiyon, Bilgisayar
11) Gelişmiş görsel nesneleri veri tabanına bağlama Projeksiyon, Bilgisayar
12) Master-Detay veri ilişkisi kurulması Projeksiyon, Bilgisayar
13) Gelişmiş Veri Bağlantısı İçeren Uygulamaların Geliştirilmesi Projeksiyon, Bilgisayar
14) Proje sunumları Projeksiyon, Bilgisayar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beginning Visual C# 2010 – Karli Watson, Christian Nagel, Jacob Hammer Pederson, Jon D. Reid, Morgan Skinner
©2010 | Wiley Publishing
ISBN-13: 9780470502266
Diğer Kaynaklar: C# ile Görsel Programlama - Mücahit Furkan ARDOĞAN

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 4
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 4
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 13 4 52
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 173