Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST215 | ||||||||
Ders İsmi: | İstatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HALİME SUVAY EKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA KENT BIRIK Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı istatistiğin temel kavramlarını , istatistiksel yorumlamayı, hipotez testlerini ve sosyal araştırmalarda veri analizleri konularını öğretmektir. Bunun yanı sıra öğrencilerin kendi araştırmalarında istatistik bilgi ve becerilerini etkin bir şekilde uygulamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Merkezi eğilim ölçüleri (ortalama; medyan;mod; değişken aralığı); dağılım ölçüleri (varyans; standart sapma); histogram; diyagram ve çizelgeler;örneklem ve anakütlenin ayırtedilmesi; olasılık; permütasyon; kombinasyon; olasılık kuralları; iki değişkenli olasılık; ortak olasılık; koşullu olasılık; Bayes kuramı; kesikli ve sürekli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları (binom;poisson; normal ve üstel dağılım); beklenen değer; örnekleme ve örnekleme dağılımları (örneklem ortalaması ve örneklem oranının örnekleme dağılımı); |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstatistik Birimi, Ölçme Düzeyleri | |
2) | İstatistiksel Seriler (Liste, Basit, Frekanslı, Gruplandırılmış, Birikimli, Bileşik Seriler) | |
3) | Grafikler (Daire, Kartezyen Koordinatlı, …) | |
4) | Merkezi Eğilim Ölçüleri (Aritmetik, Tartılı, Kareli Ortalama) | |
5) | Merkezi Eğilim Ölçüleri (Medyan, Kartiller ve Mod) | |
6) | Değişkenlik Ölçüleri (Basit ve Frekanslı Serilerde Standart Sapma, Varyans ) | |
7) | Değişkenlik Ölçüleri (Gruplandırılmış Serilerde Standart Sapma, Varyans) – Konu Tekrarı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Deney, Örnek Nokta, Örnek Uzay; Olaylar Üzerinde İşlemler; Faktöriyel, Kombinasyon | |
10) | Olasılık Hesaplama | |
11) | Koşullu Olasılık ve Çarpma Kuralı | |
12) | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları (Bernoulli, Binom, Poisson) | |
13) | Sürekli Olasılık Dağılımları (Düzgün ve Normal Dağılım) | |
14) | Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım Uygulamaları) – Konu Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Applied Statistics, Professor D. R. Cox, Professor Christl A. Donnelly, Cambridge University Press 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Applied Statistics : From Bivariate Through Multivariate Techniques, Rebecca M. Warner, SAGE Publications Inc, USA, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
2 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 3 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 1 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 4 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 617 |