BST215 İstatistikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST215
Ders İsmi: İstatistik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HALİME SUVAY EKER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. OYA KENT BIRIK
Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı istatistiğin temel kavramlarını , istatistiksel yorumlamayı, hipotez testlerini ve sosyal araştırmalarda veri analizleri konularını öğretmektir. Bunun yanı sıra öğrencilerin kendi araştırmalarında istatistik bilgi ve becerilerini etkin bir şekilde uygulamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Merkezi eğilim ölçüleri (ortalama; medyan;mod; değişken aralığı); dağılım ölçüleri (varyans; standart sapma); histogram; diyagram ve çizelgeler;örneklem ve anakütlenin ayırtedilmesi; olasılık; permütasyon; kombinasyon; olasılık kuralları; iki değişkenli olasılık; ortak olasılık; koşullu olasılık; Bayes kuramı; kesikli ve sürekli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları (binom;poisson; normal ve üstel dağılım); beklenen değer; örnekleme ve örnekleme dağılımları (örneklem ortalaması ve örneklem oranının örnekleme dağılımı);

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, istatistiğin temel kavramlarını açıklayabilecektir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, bir olayın olasılığını hesaplayabilecektir.
2) Öğrenciler, kesikli ve sürekli dağılımları kullanarak olasılık hesaplamaları yapabileceklerdir.
3) Öğrenciler, herhangi bir veri seti için uygun ortalamayı ve değişkenlik ölüçüsünü kullanabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstatistik Birimi, Ölçme Düzeyleri
2) İstatistiksel Seriler (Liste, Basit, Frekanslı, Gruplandırılmış, Birikimli, Bileşik Seriler)
3) Grafikler (Daire, Kartezyen Koordinatlı, …)
4) Merkezi Eğilim Ölçüleri (Aritmetik, Tartılı, Kareli Ortalama)
5) Merkezi Eğilim Ölçüleri (Medyan, Kartiller ve Mod)
6) Değişkenlik Ölçüleri (Basit ve Frekanslı Serilerde Standart Sapma, Varyans )
7) Değişkenlik Ölçüleri (Gruplandırılmış Serilerde Standart Sapma, Varyans) – Konu Tekrarı
8) Ara Sınav
9) Deney, Örnek Nokta, Örnek Uzay; Olaylar Üzerinde İşlemler; Faktöriyel, Kombinasyon
10) Olasılık Hesaplama
11) Koşullu Olasılık ve Çarpma Kuralı
12) Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları (Bernoulli, Binom, Poisson)
13) Sürekli Olasılık Dağılımları (Düzgün ve Normal Dağılım)
14) Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım Uygulamaları) – Konu Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Applied Statistics, Professor D. R. Cox, Professor Christl A. Donnelly,
Cambridge University Press 2011
Diğer Kaynaklar: Applied Statistics : From Bivariate Through Multivariate Techniques, Rebecca M.
Warner, SAGE Publications Inc, USA, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

2

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 3
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 1
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ödevler 3 9 27
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 617