MMEK230 Bilgisayar Destekli Katı Modellemeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MekatronikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMEK230
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Katı Modelleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZBİL ÖZMEN
Öğr.Gör. ÖZLEM ULUĞBEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 3 Boyutlu ve çizim tabanlı bir bilgisayar destekli tasarım programının tanıtılması, arayüz ve programın genel çalışma mantığının ve üç boyutlu katı modelleme yönteminin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 3 Boyutlu bir tasarım programının tanıtılması, arayüz ve programın genel çalışma mantığının öğrencilere aktarılması, temel katı modelleme yöntemi için gerekli çizim teknik ve yöntemlerinin aktarılması, yüzey ve parça modellenmesinin gerçekleştirilmesi, bu parçaların montaj modülü sayesinde ayrı ayrı çizilerek sonradan bir araya getirilmesi ve çizilen parçaların teknik çizime aktarılması gibi yöntemlerin öğretilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilgisayar destekli katı modelleme programının kumanda modüllerinin bulunduğu sekmelerin arayüz üzerindeki oryantasyonunu kazanırlar.
2.1) Bilgisayar destekli katı modelleme programının kumanda modüllerinin işlev ve parametrelerine hakim olurlar.
2) Yüzey ve parça modellenmesi yaparak elde edilen parçaların montaj modülü sayesinde bir araya getirme bilgisine sahip olmaktadırlar.
3) Elde edilen katı modelin 3D yazıcı ile çıktısının alınmasını gerçekleştirirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar destekli katı modelleme menü ve arayüz tanıtımı Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
2) Temel çizim komutları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
3) Düzenleme ve çoğaltma komutları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
4) Eğri Çizim Komutları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
5) Referans Geometri Oluşturma Komutları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
6) İki Boyutlu Modelleme Uygulamaları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
7) Ara Sınav Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
8) Yüzey Modelleme Araç Komutları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
9) Yüzey Modelleme Araçların Kullanımı Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
10) Basit Üç Boyutlu Katı Modelleme Uygulamaları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
11) Karmaşık Üç Boyutlu Katı Modelleme Uygulamaları Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
12) Proje Uygulama Kontrolü Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
13) Malzeme Seçimi, Montaj Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
14) Katı Modelleme Analizi ve Çıktı Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen
15) Final Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim Halil Bora, İbrahim Zeki Şen

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim, Halil Bora, İbrahim Zeki Şen, Mayıs 2005 / 3. Baskı / 288 Syf.
Diğer Kaynaklar: Bilgisayar Destekli Tasarım Çizim, Halil Bora, İbrahim Zeki Şen, Mayıs 2005 / 3. Baskı / 288 Syf.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

Program Kazanımları
1) Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir.
2) Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir.
3) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir.
4) Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir.
6) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir.
7) Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir.
8) Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar.
9) Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur.
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11) Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. 2
2) Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. 3
3) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. 1
4) Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. 2
6) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. 1
7) Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir.
8) Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. 1
9) Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. 3
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 1
11) Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 6 3 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 3 18
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 140