CGE116 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Eğitim Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE116
Ders İsmi: Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Eğitim I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERVET BAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SERVET BAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; yeni doğan, erken çocukluk döneminde (0-3 yaş) motor gelişim, bilişsel gelişim, dil gelişimi, algısal gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, özbakım becerilerinin gelişimi, cinsel gelişim, ahlak gelişimi, bebeklerin gelişimini izleme ve değerlendirme, gelişimin desteklenmesidir.
Dersin İçeriği: Doğum öncesi gelişim, doğum ve yeni doğan, bebeklik döneminde (0-3 yaş) fiziksel ve motor gelişim, bilişsel gelişim, iletişim ve dil gelişimi, algısal gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, cinsel gelişim, ahlak gelişimi, özbakım becerilerinin gelişimi, bebeklik döneminde gelişimsel riskler, bebeklerin gelişimini izleme- değerlendirme ve destekleyici eğitim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yeni doğanın fiziksel ve psikolojik özelliklerini, duyu gelişimini ve refleksleri anlatır.
2) Bebeklik döneminde motor, bilişsel, dil sosyal-duygusal gelişim sürecini ve bu sürece etki eden faktörleri anlatır.
3) Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini yaşa ve gelişim alanlarına göre listeler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bebeklerin gelişimini destekleyici oyun ve etkinlik geliştirir, çevre düzenlemesi yapar, gelişimi destekler.
2) 0-3 yaş dönemindeki çocukların gelişimlerini izleme ile ilgili uygulamalı deneyim kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bebeğin gelişimini desteklemek amacıyla aile ve ilgili profesyonellerle işbirliği yapar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bebeklerin gelişimine ilişkin kavram ve kuramları özetler.
2) Bebeklerin gelişim sürecini değerlendirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bebeklik döneminde gelişimi etkileyen faktörleri tartışır.
2) Alanla ilgili güncel bilimsel bulguları anlama ve yorumlama becerisi gösterir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bebeklik dönemindeki gelişimsel riskleri fark eder ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
2) Bebeğin güvenliğini, bakımını ve gelişimini desteklemek için ailelere danışmanlık yapar.
3) Bebeklik dönemine ilişkin hizmetler ve politikaları değerlendirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş / Oryantasyon.
2) Yenidoğan ( Neonatal) Dönemi
3) 0-3 Yaşta Fiziksel ve Motor Gelişim
4) 0-3 Yaşta Fiziksel ve Motor Gelişim
5) 0-3 Yaşta Bilişsel Gelişim
6) 0-3 Yaşta Dil Gelişimi
7) 0-3 Yaşta Algısal Gelişim
8) Ara Sınav
9) 0-3 Yaşta Sosyal –Duygusal Gelişim
10) 0-3 Yaşta Cinsel ve Ahlak Gelişimi
11) 0-3 Yaşta Özbakım Becerilerinin Gelişimi
12) Bebeklerin Gelişimini İzleme ve Değerlendirme
13) Gelişimin Desteklenmesi
14) Öğrenci Sunumları
15) Öğrenci Sunumları
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: DOĞUM ÖNCESİNDEN ERGENLİĞE ÇOCUK GELİŞİMİ
Editör: Prof. Dr. E. Nilgün BAYSAL METİN, Pegem Akademi. Ankara, 2016

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I
Editör: Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL, Anı yayıncılık. Ankara, 2017

Trawick-Swith, J. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM (Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı).
Çeviri Editörü: Prof. Dr. Berrin AKMAN, Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara, 2013

Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1, BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM,
Editör: Prof. Dr. Figen TURAN, Prof. Dr. Arzu İPEK YÜKSELEN. Ankara: Hedef Yayınevi.2017

ÇOCUK GELİŞİMİ. Editör: Prof. Dr. Neriman ARAL. Prof. Dr. Z.Fulya TEMEL, Hedef Yayınevi, Ankara,2018
Diğer Kaynaklar: Sunum ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

2

7

3

13

8

14

9

10

12

11

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 5
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 5
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. 5
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. 5
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 5
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 3
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. 3
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir 5
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 1 2
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140