BST482 Yordamsal Veritabanı PL/SQLİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST482
Ders İsmi: Yordamsal Veritabanı PL/SQL
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere Oracle SQL içinde kullanılan prosedürel bir dil olan PL/SQL ve Oracle ilişkisel veritabanı ile tanıştırır. Katılımcılar SQL ve PL/SQL arasındaki farkları keşfederler. Ayrıca PL/SQL'in özelliklerini ve nasıl kullanıldığını da incelerler.
Dersin İçeriği: Oracle Academy işbirliği ile bu ders verilmektedir; içerik PL/SQL sorgulama dilidir. PL/SQL’e giriş ve kullanım yararları; PL/SQL blok tanımı; Değişken tanımlama ve Veri tipleri; PL/SQL içinde SQL kullanımı; Koşullu kontrol yapıları (IF ve CASE/WHEN); Döngü yapıları (basit döngüler; WHILE; FOR ve iç içe döngüler); imleçler (cursors); Bütünleşik veri tipleri; istisna işleme (Exception Handling); Prosedür oluşturma ve yönetme; Kullanıcı tanımlı fonksiyonlar; Paket oluşturma; Tetikleyici (Trigger) oluşturma ve kullanma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler SQL ve PL/SQL arasındaki farkları keşfederler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu ders öğrencilere Oracle SQL içinde kullanılan prosedürel bir dil olan PL/SQL ve Oracle ilişkisel veritabanı ile tanıştırır.
2) Öğrenciler PL/SQL'in özelliklerini ve Oracle veritabanını yönetmek için Oracle SQL'i genişletmek ve otomatikleştirmek için nasıl kullanıldığını öğrenirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Bilgiler (PL/SQL'e Giriş, PL/SQL'in Faydaları, PL/SQL Blokları Oluşturma) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
2) Değişkenleri ve Veri Tiplerini Tanımlama (PL/SQL'de Değişkenleri Kullanma, PL/SQL Lexical Birimlerini Tanıma, Veri Tiplerini Tanıma, Skaler Veri Tiplerini Kullanma, PL/SQL Yürütülebilir Deyimleri Yazma, İç İçe Bloklar ve Değişken Kapsamı) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
3) PL/SQL'de SQL Kullanımı (SQL DML'nin Gözden Geçirilmesi, PL/SQL'de Verilerin Alınması, PL/SQL'de Verilerin Değiştirilmesi, İşlem Kontrol Deyimlerinin Kullanılması) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
4) Yürütme Akışını Denetlemek için Program Yapıları (Koşullu Denetim: IF Deyimleri, CASE yapısı, Döngü Yapıları (Denetimleri): Temel Döngüler, WHILE ve FOR, İç İçe Döngüler) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
5) İmleç (Cursor) ve Parametre Kullanımı (Açık İmleçlere Giriş, Açık İmleç Özelliklerini Kullanma) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
6) İmleç (Cursor) ve Parametre Kullanımı (İmleç FOR Döngüleri, Parametreli İmleçler, Güncelleme için İmleçleri Kullanma, Birden Çok İmleç Kullanma) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
7) Kompozit Veri Tiplerini Kullanma (Kullanıcı Tanımlı Kayıtlar, Kayıt Tablolarını Dizinleme) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
8) Vize Sınavı
9) İstisna İşlemleri - Exception Handling (İstisnaları İşleme, Oracle Server İstisnalarını Yakalama, Kullanıcı Tanımlı İstisnaları Yakalama, İstisnaların Kapsamını Tanıma) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
10) Prosedürleri Kullanma ve Yönetme (Prosedür Oluşturma, Prosedürlerde Parametreleri Kullanma, Parametreler ile Değer Taşıma) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
11) İşlev (Function - Fonksiyon) Kullanma ve Yönetme (İşlev Oluşturma, SQL İfadelerinde İşlevleri Kullanma, Veri Sözlüğünün Gözden Geçirilmesi, Prosedürleri ve İşlevleri Yönetme, Nesne Ayrıcalıklarının İncelenmesi) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
12) Paketleri (Package) Kullanma ve Yönetme (Paketler Oluşturma, Paket Kavramlarını Yönetme, Gelişmiş Paket Kavramları) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
13) Paketlerden (Package) En İyi Şekilde Yararlanma, PL/SQL Performansını Artırma Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)
14) Tetikleyicileri (Triggers) Kullanma ve Yönetme (Tetikleyicilere Giriş, DML Tetikleyicileri Oluşturma, DDL ve Veritabanı Olay Tetikleyicileri Oluşturma, Tetikleyicileri Yönetme) Oracle iLearning (Oracle Academy) - Oracle Application Express (APEX)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oracle Database PL/SQL Language Reference – Sheila Moore - Oracle Corporation
Diğer Kaynaklar: Oracle PL/SQL Programming - Steven Feuerstein, Bill Pribyl – O’Reilly Publishing
Mastering Oracle PL/SQL: Practical Solutions, Connor McDonald, Chaim Katz,
Christopher Beck, Joel R. Kallman, David C. Knox – Apress Publishing

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 4
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 4
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 5
Küçük Sınavlar 15 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 48