BST483 Oracle Veritabanı SQLİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST483
Ders İsmi: Oracle Veritabanı SQL
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri karmaşık iş senaryolarını analiz etmeye ve bir veri modeli (bir kuruluşun bilgilerinin kavramsal bir temsili) yaratmaya teşvik eder. Katılımcılar, SQL kullanarak fiziksel bir veritabanı oluşturarak veritabanı tasarımlarını uygularlar. Temel SQL sözdizimi ve geçerli SQL ifadeleri oluşturma kuralları gözden geçirilir.
Dersin İçeriği: Oracle Academy işbirliği ile bu ders verilmektedir. Oracle veritabanı üzerinde SELECT komutu ile sorgular; karakter işlemleri; sayısal ve tarih fonksiyonlar; tek satır fonksiyonları; tablo birleşim yapıları; Grup fonksiyonları; GROUP BY; HAVING; ROLLUP; CUBE ve GROUPING SETS yapıları; alt sorgular; DML komutları; DDL komutları; tablo oluşturma ve silme; veritabanı tablo işlemleri; veri tipleri; kısıtlamalar; kısıtlamalar; görünümler; indeksler ve diziler; veritabanı güvenliği; veritabanı işlemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Veri, enformasyon, bilgi ve veritabanı kavramları öğrenme. İlişkisel veritabanı modeli kavrama.
2) Öğrenciler temel matematik, mantıksal ve analitik problem çözme becerilerine sahip olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler, Veritabanı tasarlama araçlarını ve tekniklerini öğrenirler.
2) Yeni programcılar ve ileri düzeydekiler SQL Programlama dilini ileri seviyede öğrenirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) SQL Veritabanı Programlamaya Giriş, SELECT ve WHERE, ORDER BY ve Fonksiyonlara Giriş. Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
2) Tek Satır Fonksiyonları; karakter büyük / küçük harf değiştirme işlevleri (ALT, ÜST ve INITCAP), karakter düzenleme işlevleri (CONCAT, SUBSTR, LENGTH, INSTR, LPAD, RPAD, TRIM ve REPLACE), Tek satırlı sayı değişimi (ROUND, TRUNC ve MOD). Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
3) Tek Satır Fonksiyonları; TO_CHAR, TO_NUMBER ve TO_DATE, NVL, NVL2; NULLIF ve COALESCE işlevleri. Koşullu İfadeler; DECODE, CASE fonksiyonları ve IF-THEN-ELSE koşullu mantığı. Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
4) JOIN (Birleştirme); Cross Join, Natural Join, Inner - Outer Join, Self-Join ve Hiyerarşik Sorgular Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
5) Oracle Equijoin ve Cartesian, Oracle Nonequijoin ve Outer Join Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
6) Grup Fonksiyonları (SUM, AVG, COUNT, MIN, MAX, STDDEV, VARIANCE, COUNT, DISTINCT, NVL), DISTINCT kullanımı. Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
7) Group By ve Having Kullanımı, Yuva grubu işlevleri (Rollup ve Cube işlevleri, Grouping Sets) Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
8) Vize Sınavı
9) Alt Sorgular; Karşılaştırma Operatörleri (IN, ANY ve ALL – Çok-satırlı alt sorgular) Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
10) INSERT (ekleme) deyimi, Kolon Değerlerini Güncelleme ve Satırları Silme. Varsayılan (DEFAULT) değerler, MERGE ve Çok tablolu veri girişleri. Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
11) Tablo Oluşturma, Veri Türlerini Kullanma, Tablo Değiştirme. Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
12) Kısıtlamalar; NOT NULL ve UNIQUE Kısıtlamaları, PRIMARY KEY, FOREIGN KEY ve CHECK Kısıtlamaları. Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
13) VIEW( Görünümler), Sekans-Dizi (SEQUENCE) ve Eş Anlamlı (SYNONYM) Oluşturma. Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları
14) Veritabanı Transaction İşlemleri (COMMIT, ROLLBACK ve SAVEPOINT). Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oracle Database SQL Language Reference – Diana Lorentz, Mary Beth Roeser,
Simon Watt - Oracle Corporation
Diğer Kaynaklar: - Oracle Database 11g SQL – Jason Price – The McGraw-Hill Companies Mastering - Oracle PL/SQL: Practical Solutions, Connor McDonald, Chaim Katz,
Christopher Beck, Joel R. Kallman, David C. Knox – Apress Publishing

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 5
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 3
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 2
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 5
Küçük Sınavlar 17 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 32 1 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 3 3
Küçük Sınavlar 17 1 17
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 114