BST493 Servis Tabanlı Yazılım Mimarisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST493
Ders İsmi: Servis Tabanlı Yazılım Mimarisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞAHİN AYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere başarılı bir yazılım projesinde yazılım mimarisinin nasıl olması gerektiği öğretmektir. Bununla birlikte öğrencilere karmaşık bir süreç olan yazılımın bütünlüğünün korunması ve yazılımın yönetilmesi becerileri kazandırılacaktır. Ayrıca, kullanımı ve uygulanabilirliği kolay sistemlerin nasıl oluşturulacağı gösterilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders XML, XML Web Servisleri ve Windows Communication Foundation teknolojisini kullanır. Hizmete dayalı mimari ilkelere uygun dağıtılmış yazılım uygulamaları geliştirmek için teknik bilgi ve beceriler verilir. Ders WCF'nin temelleri, yayın, bakım, uygulama, koruma ve test konularına odaklanmaktadır. WCF REST servis uygulamalarının yapısı detaylı olarak incelenmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler yazılımın karmaşık süreçlerini yönetilme becerisi kazanacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler kullanımı ve uygulanabilirliği kolay sistemler oluşturabilecektir.
2) Öğrenciler, WCF servisinin sorunsuz çalışabilmesi için gerekli olan konfigürasyonları kod ile sağlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler başarılı bir yazılım projesi için yazılım mimarisinin nasıl olması gerektiğini öğrenecektir.
2) Öğrenciler, servis tabanlı yazılım uygulama geliştirme prensiplerini bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) XML, XML İşlemleri Bilgisayar
2) WCF Servisleri Bilgisayar
3) Uygulamaları ve Servisleri Sağlamlaştırmak Bilgisayar
4) Bir Kuruluş WCF Servisinin Korunması Bilgisayar
5) İnternet Üzerinde Yayında Bulunan WCF Servisinin Korunması Bilgisayar
6) Servis ve Veri Sözleşmelerinin Bakımı Bilgisayar
7) Durum ve Düzen Operasyonlarının Bakımı Bilgisayar
8) Vize Sınavı
9) İşlemlerin Desteklenmesi, Güvenilir Oturumların Gerçekleştirilmesi Bilgisayar
10) Konfigürasyon ve İletişimin Yazılımsal Kontrolü Bilgisayar
11) Tek Yönlü ve Asenkron Operasyonların Gerçekleştirilmesi Bilgisayar
12) Performansı İyi WCF Servis Gerçekleştirme Bilgisayar
13) Servislerin Araştırılması ve Mesajların Yönlendirilmesi Bilgisayar
14) REST Servisler Bilgisayar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Windows® Communication Foundation 4 Step by Step
Microsoft Press
John Sharp
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

5

3

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 4
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 1
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Proje 2 3 6
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 108