BST390 Robotik Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST390
Ders İsmi: Robotik Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders aracılığı ile öğrenciler, robot teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur, mikro denetleyiciler ve programlama teknikleri ile sensör değerlerini okuma ve dijital ekipmanları kontrol etme ve harekete geçirme işlemlerini gerçekleştirirler. Yazılım kodlarının fiziksek sonuçlarını canlandırabilirler.
Dersin İçeriği: Bu eğitim, bir Hiper-Otomasyon Teknolojisi olarak RPA'ya ve kullanım alanlarına odaklanmaktadır. Hem teorik hem de pratik uygulamalarla birlikte aşağıdaki unsurlardan oluşacaktır: Örnek bir Low Code RPA uygulaması ile WEB tabanlı Süreç otomasyonuna giriş. Bağımsız bir yapılandırmada bir RPA Çözümünün indirilmesi, kurulması ve yapılandırılması. Basit ve karmaşık veri "Türlerini" yapılandırmak ve bunlara nitelikler eklemek, Robotlar oluşturmak ve test etmek (hem basit hem de dallanma içeren daha karmaşık olanlar), veritabanı eşleştirmesini ayarlamak ve "Parçacıklar" oluşturmak ve saklamak için Tasarım Uygulaması kullanımı. Web sitelerinden ve sayfalarından veri almak için robotlar oluşturulması. Mevcut veritabanlarından veri almak için robotlar oluşturulması. Robot "Durumlarını" tanımlama. Kalıpları ve düzenli ifadeleri kullanarak veri "Dönüştürücülerin" ayarlanması. "Adımları" yapılandırma ve geçerli ve geçersiz Adımları tanımlama. "Etiket Bulucuları" ayarlanması. Hataları belirleme ve düzeltme. Veritabanı tablolarını yönetme. Robot çalıştırmalarını zamanlamak, API, REST ve SOAP tabanlı hizmetlere erişmek ve applet'ler oluşturmak için Yönetim Konsolu'nun kullanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler robot teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler mikro denetleyiciler ve programlama teknikleri ile sensör değerlerini okuma ve dijital ekipmanları kontrol etme ve harekete geçirme işlemlerini gerçekleştirirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler yazılım kodlarının fiziksel sonuçlarını canlandırabilirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Robotlar, Kontrol Devreleri, Sensörler ve Yazılımlar, Arduino Nedir? ve Nasıl Programlarız? Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Scratch ve Mblock Uygulamaları
2) Arduino IDE, Scratch ve Mblock Uygulamaları, Temel Elektronik Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Scratch ve Mblock Uygulamaları
3) Yazılım üzerinden Değişken tanımlama, Dijital pinleri çıkış ve giriş olarak kullanma, Mantıksal kontrol (if else), Led ve buton işlemleri Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Led ve buton
4) Mantıksal kontrol (switch case), Döngü yapıları (for, while), Potansiyemetre ve RGB led uygulamaları Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Potansiyometre ve RGB Led
5) Analog pinler (giriş/çıkış), Sensörler ile kontrol işlemleri (mesafe) Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Sonic Sensör ve Ledler
6) Analog pinler (giriş/çıkış), Sensörler ile kontrol işlemleri (ışık, ısı) Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Sensörler (LDR, LM35)
7) Analog pinler (giriş/çıkış), Sensörler ile kontrol işlemleri (ses) Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Ses Sensörü
8) Vize Sınavı
9) Kontrol işlemleri (servo motorlar) Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Servo Motor
10) Kontrol işlemleri (step motorlar) Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Step Motor
11) Röle ve 220 Volt işlemleri Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Röle, 220 Volt ekipmanları (duy, ampul)
12) Hareketli yapı ve sensörler ile Robotik programlama uygulamaları (tümleşik yapılar) Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi
13) Hareketli yapı ve sensörler ile Robotik programlama uygulamaları (tümleşik yapılar) Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi
14) Öğrenci proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Arduino Başlangıç Projeleri - Emre Arslan, Hakan Çolakoğlu
Diğer Kaynaklar: Adım Adım Arduino - Sencer Altun
Scratch ile Arduino Programlama - Mahmut Bora Karakuş

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 3
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 4
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 1
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 2 5 10
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 100