Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT398 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarımda Anlambilim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT CELBİŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endüstri ürünlerinin anlamsal niteliklerinin araştırılması ve bu bilginin tasarıma uygulanma yöntemlerinin öğrencilere gösterilmesi ve bu bağlamda ürün dili işlevlerinin irdelenmesi |
Dersin İçeriği: | Tasarımda anlambilim konusunun özellikle ürün dili işlevleri açısından irdelenmesi, bu işlevlerin (işaretsel, sembolik ve estetik işlevler) tasarım ürünleri üzerinden incelenmesi ve kullanıcı kitleler üzerindeki etkilerinin tartışılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel açıklamalar | - |
2) | Tasarım-Anlambilim ilişkisi, genel tanımlar | - |
3) | Tasarım-kullanıcı ilişkileri ( İhtiyaç analizi ) | - |
4) | Tasarımda işlevler (işlev kavramı genel ) | - |
5) | Ürün dili kavramı | - |
6) | İşaretsel işlevler-Gösterme işlevi | - |
7) | Kavramsal model, Mapping, Feedback kavramları | - |
8) | Vize ( Sınav veya yazılı Ödev) | - |
9) | Sembolik İşlev, sembolleştirme kavramı | - |
10) | Prestij ve statü ürünleri | - |
11) | Ürünlerdeki sembolik yapı ile ilgili görsel sunum | - |
12) | Estetik işlevler-estetik algılama | - |
13) | Gestalt kavramı, tasarımda gestalt ilkeleri, gestalt elemanları | - |
14) | Estetik değerler, estetik normlar | - |
15) | Final ( sınav veya yazılı ödev ) | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğ. üyesinin ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Design. Geschichte, Theorie und Praxis der Produktgestaltung. B.Bürdek Dinge des Alltag. Donald A. Norman |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 4 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 4 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 4 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 2 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 1 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 2 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 3 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü | 96 |