Dersin Amacı: |
Yeni medya bölümü öğrencilerine iyi bir iletişimci/habercinin sahip olması gereken mesleki etik değerler, hassasiyet gösterilecek temel unsurlarla bireye, topluma ve devlete karşı sorumlulukları konusunda bir farkındalık oluşturmak; etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kurumsal arka planlarıyla ortaya koymak, yeni medyada karşılaşılan etik sorunları güncel örnekler üzerinden tartışmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Ahlakla ilgili temel kavramlar, deontoloji, medyada Mülkiyet ve Medya Denetimi, Özel yaşam, mahremiyet ve kişilik hakları, gazetecilikte etik, halkla ilişkilerde etik, reklamcılıkta etik, yeni iletişim platformlarında yeni etik sorunlar, Dijital gözetim olgusu, Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği, Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Etik kavramının anlatılması. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
2) |
Düşünce ve kanıları serbestçe açıklayabilme. |
SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık. |
3) |
İletişim etiği kavramının tarihsel gelişimi. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
4) |
Yazılı ve görsel medyada iletişim etiği. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
5) |
Piyasadan kaynaklanan etik sorunlar |
SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık. |
6) |
Kriz dönemlerindeki etik sorunlar. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Sosyal medyada etik sorunlar. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
9) |
Özel yaşamın gizliliği ve sosyal medyada ihlaller. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
10) |
Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
11) |
Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
12) |
Dijital gözetim olgusunun tartışılması. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
13) |
Dijital gazetecilik ve meslek etiğinin değişen boyutlarının tartışılması. |
SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık. |
14) |
Final Sınavı -öğrenci sunumları |
none |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
|
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
|
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
|
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
|
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
|
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
|