MINS253 İnşaat İşlerinde Statikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MINS253
Ders İsmi: İnşaat İşlerinde Statik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI
Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda:
• Öğrencilerin denge halindeki bir sistemin denge denklemlerini oluşturabilmesi
• İzostatik ve hiperstatik bir sistemde oluşacak mesnet tepkilerinin ve kesit tesirlerinin elde edilebilmesi
• Taşıyıcı elemanların ekonomik ve amacına en uygun şekilde tasarımını yapabilir hale gelmesi
Dersin İçeriği: Yapı sistemleri ve davranışları hakkında bilgi vermek, dış yükler altında yapı elemanlarında meydana gelen iç kuvvetlerin ve deplasmanların nasıl hesaplanacağını göstermektir. Yapıların taşıyıcı sistemlerinin analizi ve tasarımı için teori ve uygulamalarını ayrıntılı bir şekilde sunmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Denge halindeki bir sistemin denge denklemlerini oluşturabilir
2) İzostatik ve hiperstatik bir sistemde oluşacak mesnet tepkilerinin ve kesit tesirlerinin elde edilebilmesi
3) Taşıyıcı elemanların ekonomik ve amacına en uygun şekilde tasarımını yapabilir hale gelmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "• Ders izlenceleri • Öğrencilerin ders hakkında bilgilendirilmesi"
2) "• Dış etkiler, • Yapıların sınıflandırılması • Denge denklemleri, • İç kuvvetler, • Statik yükler için sistem analizi"
3) "• Statik olarak belirleyen sistemler • Basit destekli kirişler ve konsol kirişler"
4) "• Statik olarak belirleyen sistemler • Basitçe desteklenen kirişler ve konsol kirişler"
5) "• Statik sistemlerin belirlenmesi • Desteklenmiş dirsekli kiriş"
6) Çerçeveler
7) Çerçeveler
8) Ara sınav
9) • Deplasmanların belirlenmesi
10) • Deplasmanların belirlenmesi
11) "• Statik olarak belirsiz sistemler • Kuvvet yöntemi • Sürekli kirişler"
12) "• Statik olarak belirsiz sistemler • Kuvvet yöntemi • Sürekli kirişler"
13) Cross yöntemi
14) Cross yöntemi
15) Yıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MYO İnşaat Teknikerliği Programları İçin - Yapı Statiği, Geliştirilmiş 7. Baskı
Mustafa KARADUMAN
2013 |NOBEL Akademik Yayıncılık |
ISBN-978-605-133-120-1
Diğer Kaynaklar: • MYO İnşaat Teknikerliği Programları İçin - Yapı Statiği, Geliştirilmiş 7. Baskı Mustafa KARADUMAN 2013 |NOBEL Akademik Yayıncılık | ISBN-978-605-133-120-1
• Yapı Statiği izostatik sistemler çözümlü problemler (mart2014 2. baskı) birsen yayınevi
• Yapı Statiği hiperstatik sistemler konu anlatımı ve çözümlü problemler (mart2014 2. baskı) birsen yayınevi
• Yapı Statiği 1 izostatik sistemler İbrahim EKİZ 1.baskı 9755114989 birsen yayınevi
• Principles of structural analysis—statıc and dynamıc loads (Krİshnan Sathia)
• Betonarme yapılar (Zekai CELEP)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır
2) Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma
4) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir
5) Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma
6) Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir.
7) Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi.
8) İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır
2) Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi 4
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma
4) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir
5) Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma
6) Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir.
7) Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. 3
8) İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ödevler 3 10 30
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 166