SAG315 Sağlıkta Tedarik Lojistiğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAG315
Ders İsmi: Sağlıkta Tedarik Lojistiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYSUN DANAYİYEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM UZPEDER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Sağlık Yöneticiliği bölümü öğrencilerinin lojistiğin anlamı, gelişimi, terminolojisi, temel fonksiyonları ve sağlık sektöründe lojistik uygulamaları hakkında kavramsal düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste, talep tahmini, Malzeme ihtiyaç planlaması, satın alma süreci, stok kontrol ve stok kontrol yöntemleri, Depolama, dağıtım, Malzeme yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, (Bar-Kod, JIT, RFID), lojistik ve lojistik yönetimi, tedarikçi seçimi, sözleşme yönetim süreci ve malzeme yönetimine ilişkin diğer konulara değinilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Lojistik kavramı ve lojistiğin önemi .
1) Tıbbi malzemelerin depolanması ve soğuk zincir. .
2) İşletmelerde lojistik yönetimi ve temel esasları .
3) Sağlık sektöründe malzemelerin sınıflandırılması ve temel lojistik süreçler .
4) Sağlık sektöründe dağıtım kanalları .
5) Lojistik entegrasyonda bilgi ve önemi .
6) Lojistikte talep tahmini .
7) Sağlık hizmetlerinde malzeme yönetimi .
8) ARA SINAV .
9) Sağlık sektöründe satınalma ve satınalma karar süreci .
10) Sağlık sektöründe satınalma yöntemleri .
11) Envanter yönetimi .
12) Sağlık hizmetlerinde envanter kontrol modelleri
14) Genel tekrar .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Akman, M. (2003) Hastanelerde Lojistik Yönetim.Nobel Tıp Kitabevleri
• Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. (2009) Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınları. Böl. VII Sağlık İşletmelerinde Üretim Yönetimi 175-206.
• Erdal, M., Görçün, Ö.F., Görçün, Ö., Saygılı, M.S. (2008) Entegre Lojistik Yönetimi, Beta Yayınları. Böl. 11, İlaç ve Hastane Lojistiği, 453-498.
Diğer Kaynaklar: • Akman, M. (2003) Hastanelerde Lojistik Yönetim.Nobel Tıp Kitabevleri
• Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. (2009) Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınları. Böl. VII Sağlık İşletmelerinde Üretim Yönetimi 175-206.
• Erdal, M., Görçün, Ö.F., Görçün, Ö., Saygılı, M.S. (2008) Entegre Lojistik Yönetimi, Beta Yayınları. Böl. 11, İlaç ve Hastane Lojistiği, 453-498.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar.
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir.
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir.
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur.
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar.
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir.
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir.
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur.
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 7 10 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 207