İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT202 | ||||||||
Ders İsmi: | İçmimarlık Çevre Tasarım 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
İÇT201 - İçmimarlık Çevre Tasarım 1 | İÇT251 - İç Mimarlık Çevre Tasarımı 1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kapsamda, çalışılan mekânın tasarımına uygun detay geliştirebilme becerilerinin kazanılması amaçlanır. Yapı - İnsan, İnsan - Mobilya, Mobilya - Mekân ilişkileri çalışılır. |
Dersin İçeriği: | Temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması ve öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması doğrultusunda; dar ve geniş programlı konutların 1/20 ölçekte detaylı mekân tasarım çalışmalarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi Ebeveyn Yatak Odası, giyinme odası ve banyosu hakkında bilgi aktarımı. | İÇM315 İçmimarlık Çevre Tasarımı 1 dersinde çalışılan konut planının içinden ebeveyn yatak odasının 1/20 ölçekte eskiz çiziminin yapılması. |
2) | Yatak Odası Tasarımı | Plan çalışmasının geliştirilmesi Kesit çalışmalarına başlanması |
3) | Yatak Odası Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk story boardları için araştırma yapılması |
4) | Yatak Odası Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Perspektif çalışmalarının yapılması |
5) | Yatak Odası Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk çalışmasının geliştirilmesi Perspektif çalışmasının geliştirilmesi |
6) | Proje Teslimi | İÇM315 İçmimarlık Çevre Tasarımı 1 dersinde çalışılan konut planının içinden mutfak alanının 1/20 ölçekte plan eskiz çiziminin yapılması. |
7) | Mutfak Tasarımı | Plan çalışmasının geliştirilmesi Kesit çalışmalarına başlaması |
8) | 1/20 ölçekli plan ve kesit çizimi | yok |
9) | Mutfak Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk seçimleri için story board hazırlanması |
10) | Mutfak Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk seçimlerinin geliştirilmesi |
11) | Mutfak Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk seçimlerinin geliştirilmesi Perspektif çalışmalarının geliştirilmesi |
12) | Mutfak Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Seçilen alanın 1/10 ölçekte detay eskiz çiziminin yapılması |
13) | Mutfak Tasarımı | Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi 1/10 ölçekte detay çalışmasının geliştirilmesi 1/1 ölçekte detay çalışmasının yapılması |
14) | Mutfak Tasarımı Projesi’nin sonlandırılması | 1/1 ölçekte detay çalışmasının geliştirilmesi |
15) | Final Sınavı | Yok |
16) | Final Projesi Sunumu Jüri Değerlendirmesi | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Architects' data"; Neufert, E. 1980, London ;New York. "Time-saver standards for architectural design data"; Watson, D.1997, New York. "İç Mekân Tasarımı"; Ching, F. "Çizimlerle Bina Yapım Rehberi"; Ching, F |
Diğer Kaynaklar: | "Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim"; Ching, F. Haffele ve Hetticht mobilya aksesuarları kataloğu |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 4 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 4 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 5 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 4 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 3 |
Proje Hazırlama | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 7 | 7 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 50 | 150 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 251 |