İÇT202 İçmimarlık Çevre Tasarım 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT202
Ders İsmi: İçmimarlık Çevre Tasarım 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: İÇT201 - İçmimarlık Çevre Tasarım 1 | İÇT251 - İç Mimarlık Çevre Tasarımı 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu kapsamda, çalışılan mekânın tasarımına uygun detay geliştirebilme becerilerinin kazanılması amaçlanır.
Yapı - İnsan, İnsan - Mobilya, Mobilya - Mekân ilişkileri çalışılır.
Dersin İçeriği: Temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması ve öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması doğrultusunda; dar ve geniş programlı konutların 1/20 ölçekte detaylı mekân tasarım çalışmalarını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle hacim-insan-mobilya ilişkilerinin araştırılması, kavranması ve öğrenciye özgün tasarım kimliğinin kazandırılması doğrultusunda; dar ve geniş programlı konutların 1/20 ölçekte detaylı mekân tasarım çalışmalarını içerir.
2) Bu kapsamda, çalışılan mekânın tasarımına uygun detay geliştirebilme becerilerinin kazanılması amaçlanır.
3) Yapı - İnsan, İnsan - Mobilya, Mobilya - Mekân ilişkileri çalışılır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesi Ebeveyn Yatak Odası, giyinme odası ve banyosu hakkında bilgi aktarımı. İÇM315 İçmimarlık Çevre Tasarımı 1 dersinde çalışılan konut planının içinden ebeveyn yatak odasının 1/20 ölçekte eskiz çiziminin yapılması.
2) Yatak Odası Tasarımı Plan çalışmasının geliştirilmesi Kesit çalışmalarına başlanması
3) Yatak Odası Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk story boardları için araştırma yapılması
4) Yatak Odası Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Perspektif çalışmalarının yapılması
5) Yatak Odası Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk çalışmasının geliştirilmesi Perspektif çalışmasının geliştirilmesi
6) Proje Teslimi İÇM315 İçmimarlık Çevre Tasarımı 1 dersinde çalışılan konut planının içinden mutfak alanının 1/20 ölçekte plan eskiz çiziminin yapılması.
7) Mutfak Tasarımı Plan çalışmasının geliştirilmesi Kesit çalışmalarına başlaması
8) 1/20 ölçekli plan ve kesit çizimi yok
9) Mutfak Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk seçimleri için story board hazırlanması
10) Mutfak Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk seçimlerinin geliştirilmesi
11) Mutfak Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Malzeme ve renk seçimlerinin geliştirilmesi Perspektif çalışmalarının geliştirilmesi
12) Mutfak Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi Seçilen alanın 1/10 ölçekte detay eskiz çiziminin yapılması
13) Mutfak Tasarımı Plan ve kesit çalışmalarının geliştirilmesi 1/10 ölçekte detay çalışmasının geliştirilmesi 1/1 ölçekte detay çalışmasının yapılması
14) Mutfak Tasarımı Projesi’nin sonlandırılması 1/1 ölçekte detay çalışmasının geliştirilmesi
15) Final Sınavı Yok
16) Final Projesi Sunumu Jüri Değerlendirmesi yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architects' data"; Neufert, E. 1980, London ;New York.
"Time-saver standards for architectural design data"; Watson, D.1997, New York.
"İç Mekân Tasarımı"; Ching, F.
"Çizimlerle Bina Yapım Rehberi"; Ching, F
Diğer Kaynaklar: "Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim"; Ching, F.
Haffele ve Hetticht mobilya aksesuarları kataloğu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 4
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Proje Hazırlama
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 50 150
Ödevler 2 40 80
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 251