İÇT256 Mobilya Tasarımı ve Konst. 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT256
Ders İsmi: Mobilya Tasarımı ve Konst. 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NİHAN İNCEKARA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. NİHAN İNCEKARA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hacim tasarımında kullanılan mobilyaların, tasarım ve tasarım özelliklerine
uygun yapım ve uygulama yöntemlerini, tekniklerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Giysi ve kitap dolaplarının araştırılması, tasarlanması, konstrüksiyon
sistemlerinin çözümü ve tasarıma uygun uygulama yöntemlerinin
irdelenmesini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hacim tasarımında kullanılan mobilyaların tasarım ve tasarım özelliklerine uygun yapım ve uygulama yöntemlerini, tekniklerini öğrenmek.
2) Giysi ve kitap dolaplarının araştırılması, tasarlanması, konstrüksiyon sistemlerinin çözümü ve tasarıma uygun uygulama yöntemlerinin kavranması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesi, Mobilya tasarımına giriş Ödev: Ders izlencesinin gözden geçirilmesi, Mobilya tasarım tarihine ilişkin dönem araştırması, Araştırmalar üzerinden basit eskiz çalışmaları
2) Şematik mobilya tasarımları Ödev; Seçilen dönem hakkında bilgilerin detaylandırılması Eskiz çalışmalarının detaylandırılması
3) Mobilya Konstrüksiyonu Ödev; Mobilya tasarımlarının teknik detaylarının ilerletilmesi
4) Gardrop Mobilya tasarımı detayları Ödev; Endüstri Devrimi hakkında genel bir araştırma yapılması istenir.
5) TV Ünitesi - Mobilya tasarımı detayları Ödev; Mobilya tasarımlarının teknik detaylarının ilerletilmesi.
6) Gardop ve TV Ünitesi mobilya tasarımı detayları Ödev; Mobilya tasarımlarının teknik detaylarının ilerletilmesi istenir.
7) Gardrop ve TV Ünitesi mobilya tasarımı detayları Ödev; Vize Sınavına hazırlık amacıyla genel tekrar yapılması beklenir.
8) Mobilya projelendirme Yok
9) Gardop ve TV Ünitesi mobilya tasarımı detayları Yok
10) Perspektif ve Renklendirme Ödev; Perspektif ve renklendirme çizimleri ve final proje çizimlerine başlangıç yapılması istenir.
11) Temiz ödev çizimleri Ödev; Perspektif ve renklendirme çizimleri ve final proje çizimlerine başlangıç yapılması istenir.
12) Temiz ödev çizimleri Ödev; Perspektif ve renklendirme çizimlerinin detaylandırılması ve final proje çizimlerinin detaylandırılması istenir.
13) Final ödev çizimleri Ödev; Perspektif ve renklendirme çizimlerinin detaylandırılması ve final proje çizimlerinin detaylandırılması istenir.
14) Final ödev çizimlerinin son değerlendirmeleri. Ödev: Tüm proje çizimlerinin sonlandırılması, 1/10 ölçekli mobilya maketinin hazırlanması, Teslim dosyasının hazırlanması, Araştırma dosyasının düzenlenmesi.
15) Mobilya projelendirme Yok
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architects' data; Neufert, E. 2013, New York.
Mimarlığın Öyküsü; ROTH, L. 2010.
Diğer Kaynaklar: Haffele ve Hetticht mobilya aksesuarları kataloğu
Human dimension and interior space
Örs, Y., Hakan K. Ağaç Malzeme Bilgisi. Atlas Yayın, 2001.
Uludağ, H., Hayrullah Ö. Ağaç İşleri. Milli Eğitim Basınevi, 1951.
Getts, David. The Illustrated Guide to Cabinet Doors and Drawers:
Design, Detail and Construction. Linden Publishing, Singapore, 2004.
Rae, A., Gary R., Lonnie B. The Complete Illustrated Guide to
Woodworking: Joinery, Shaping Wood, Furniture & Cabinet Construction.
The Taunton Pres, 2005.
Rae, A. The Complete Illustrated Guide to Furniture & Cabinet
Construction. The Taunton Pres, 2001.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 3
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 4 4
Uygulama 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 30 90
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 104