Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT251 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Sanat Yorumları I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi EDA ÇEKİL KONRAT Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste çağdaş sanatın günümüzü anlattığı, çerçeveye aldığı, günün ruhunu gözlememize yardımcı olduğu fact'lerinden hareketle öğrenciye günümüz çağdaş sanat işleriyle katmanlı ilişkiler kurmayı geliştirecek zemini hazırlamak. Bu zemin İstanbul'da ulaşılabilir mevcut güncel sergilerden hareketle öğrenciye sadece teorik değil aynı zamanda kendi deneyimini de dersin içine katabileceği bir zemin haline getirilecek. Aynı zamanda çağdaş sanata ilişkin kavramlar, olgular görülen ve tecrübe edilen işler aracılığıyla öğrenilecek ve tartışmaya açılacak. |
Dersin İçeriği: | Çağdaş sanata ilişkin terimler geçmiş yüzyıldan günümüze güncel sergiler eşliğinde işlenir. Böylelikle öğrenciler güncel sanat sergileri aracılığıyla çağdaş sanatın geçmişine ilişkin bilgi sahibi olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstanbul'daki mevcut sergilerden birini seçerek ders konusu ilan edilmesi. Miro sergisi aracılığıyla Miro'nun isleri üzerinden yakın sanat tarihine bir güzergah belirlenir. | .... |
2) | 2Miro'nun isleri sürrealizmden günümüze Miro vakfının güncel sanat Miro ödülünü kazanan Mİro'nun izindeki genç sanatçıların işlerine dek analiz edilecek. | .... |
3) | Miro'nun islerinin dönemleri tartışılır ve öğrenilirken yakın politik ve toplumsal tarihler üzerine makaleler okunacak. | .... |
4) | Politik ve toplumsal olayların sanatı nasıl etkilediği ve belirlediği üzerine çalışılacak | ..... |
5) | Manifesto örnekleri geçtiğimiz yüzyıl başından çeşitli manifesto örnekleri okunup yazan sanatçıların üretimleriyle kıyaslanarak sanat üretimindeki dil ve manifestolarda kullandıkları dil kıyaslanacak | ... |
6) | Manifestolar tartışmaya okunmaya ve sanatçıların üretimleri analiz edilmeye devam | ... |
7) | Manifestolar tartışmaya okunmaya ve sanatçıların üretimleri analiz edilmeye devam | ... |
8) | 1960 sonrasına genel bakış | ... |
9) | 1960 oncesi ve sonrasını ayıran temel özellikleri arama ve bulma bunları dile getirme | ... |
10) | 1960 sonrasına egemen olan malzemede, teknikte deneysellik, tuvali aşma onu sorgulama gibi arayışları öğrenme. | ... |
11) | kavramsal sanat nedir | ... |
12) | 1960 sonrası tükm eğilimlerin Miro'nun 1960 sonrası üretimini nasıl etkilediğine bakma bunları tespit etmek | ... |
13) | Miro'nun heykelleri üzerinden 1960 öncesi ve sonrasi heykele bakmak | ... |
14) | Heykele bakmaya devam. 1960 ve sonrasının 1960 öncesi heykelle farklılıkları | ... |
15) | Miro sergisiyle ilgili bir metin yazmaya girişmek | ... |
16) | Miro üzerine yazılmış metinleri değerlendirmek | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | Miro sergi katalogu, Modern Sanat Michel Rago, 20. Yüzyıl Batı sanatında akımlar Ahu Antmen, 1913 Fırtınadan Önce Florian İllies, çeşitli dergi makaleleri Art in America,sanatatak.com, |
Diğer Kaynaklar: | yoktur |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sunum / Seminer | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Juri | 8 | 8 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 74 |