GIT441 Deneysel Sanat Atölyesi IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT441
Ders İsmi: Deneysel Sanat Atölyesi III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bağımsız üretebilmek, sanatsal anlatılar kurmak ve bu konudaki donanım ve deneyim alanını genişletmek amaçtır.
Dersin İçeriği: Bu ders; öğrencinin sanatsal anlamda gelişimi ve bireysel yaklaşımını zenginleştirme düşüncesi etrafında gerçekleşir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bağımsız üretebilmek, sanatsal anlatılar kurmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenciler tarafından yeni çalışma önerilerinin sunulması. yok
2) Sunulan öneriler doğrultusunda öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesi. yok
3) Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemeler denenmesi. Malzeme-ifade biçimi ilişkisinin kavranması. yok
4) Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemeler denenmesi. Malzeme-ifade biçimi ilişkisinin kavranması yok
5) Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemelerle çalışmanın sürdürülmesi. yok
6) Öğrencinin kendi ifade tarzını geliştirmesine yardımcı olacak farklı malzemelerle çalışmanın sürdürülmesi. yok
7) Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi yok
8) Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi, çalışma sürecine devam edilmesi. yok
9) Eleştiri ve yeni öneriler doğrultusunda çalışma sürecine devam edilmesi. yok
10) Seçilen malzemelerin anlatım diline uygunluğunun tartışılması. Gerek görülürse yeni bir malzeme seçimiyle üretime devam edilmesi. yok
11) Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi yok
12) Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi yok
13) Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi yok
14) Çalışmaların eleştirilmesi, yeni önerilerin geliştirilmesi yok
15) Dönem sonunda varılan noktanın tartışılması yok
16) FİNAL yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Enis Batur, “Modernizmin Serüveni”, YKY
Diğer Kaynaklar: 1. Peter Burger- “Avangard Kuram”, İletişim
2. Charles Baudelaire- “Modern Hayatın Ressamı” , İletişim
3. Walter Benjamin- “Pasajlar”, YKY
4. Michael Foucault- “Kelimeler ve Şeyler”, Metis
5. George Simmel- “Modern Kültürde Çatışma” ”, İletişim

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 4
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak 5
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak 5
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek 5
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak 4
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 16
Proje 16 48
Toplam İş Yükü 112