MMAK220 Mesleki Araştırma Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MakineÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMAK220
Ders İsmi: Mesleki Araştırma Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZBİL ÖZMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Mekanik sistemleri anlar,
• Mekanik sistemleri farkını bilir,
• Mekanik sistemleri temel bileşenlerini bilir
• Mekanik bir sistem tasarlamak için yazılım bilir,
• Mekanik bir sistem tasarlamak için donanım bilgisini bilir,
• Mekanik bir sistem tasarlamak için temel makine bilgisine sahiptir,
Dersin İçeriği: Program bazında ve seçmeli derslerle edinilen bilgileri kullanarak bir mekanik sistem tasarlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
2) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
3) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
4) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
5) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
6) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
7) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
8) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
9) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
10) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
11) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
12) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
13) Öğrenci projelerinin incelenip değerlendirilmesi.
14) Projelerin değerlendirilmesi
15) Projelerin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilimsel bir Kitap Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?,Tübitak, 2011

Mechatronics System Design
Shetty, D., Kolk, R.A.,
2011

Modern Control Engineering
5th Edition, Prentice Hall.
K. Ogata, 2010
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Proje 1 100 100
Toplam İş Yükü 100