BST456 Dart Programlama Dili ve Google Flutterİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST456
Ders İsmi: Dart Programlama Dili ve Google Flutter
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere android ve ios ortamında çalışabilecek uygulamalar geliştirmeyi öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders mobil cihazlar için uygulamalar geliştirmeye yönelik uygulamaları öğretmeyi içerir. Mobil uygulama tasarım spesifikasyonları, mobil uygulama geliştirme ortamları, mobil cihazlar üzerindeki veritabanları, kullanıcı arayüzü komponentleri ve network teknolojileri işlenecektir. Öğrencilerin dersin sonunda bir mobil uygulama geliştirmesi beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler mobil uygulama geliştirme ortamını tanıyacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler mobil projesi oluşturabilecek.
2) SQLite veritabanı kullanarak mobil uygulamalar oluşturabilir.
3) Firebase veri tabanını kullanarak dinamik uygulamalar geliştirebilir.
4) Mobil uygulama marketlerini etkin kullanabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Android studio ve dart kurulumu. Dart ve flutter nedir? Dart dilinde temel işlemler.
2) Kontrol yapıları, Döngü yapıları, Fonksiyonlar, İstisnalar
3) Listeler, Set, Map, Fonksiyonal Programlama, Asenkron İşlemler, Sınıflar
4) Widgetlar
5) Resimler
6) Butonlar
7) Widget Oluşturma
8) Liste, Grid View
9) Sayfalar Arası Geçiş
10) Veri Giriş İşlemleri
11) Shared ve Metin dosyaları
12) Menüler
13) Sqlite Kullanımı
14) Firebase, Konum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Flutter documentation: https://flutter.dev/docs
Dart documentation: https://dart.dev/guides
Android Studio documentation: https://developer.android.com/docs
Diğer Kaynaklar: Flutter Dokümantasyonu: https://flutter.dev/docs
Dart Dokümantasyonu: https://dart.dev/guides
Android Studio Dokümantasyonu: https://developer.android.com/docs

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilişim sistemleri ve teknolojileri alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi sahibi olur.
2) Karmaşık bilişim problemlerini tanımlar, analiz eder ve uygun bilgi teknolojileri ile çözümler geliştirir.
3) Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü kavrar, programlama dillerini etkin kullanır ve yazılım projeleri geliştirir.
4) Veri tabanı sistemlerini tasarlar, yönetir ve büyük veri analizi yapabilir.
5) Ekip çalışmasına yatkındır, proje yönetimi ve iletişim becerileri gelişmiştir.
6) Mesleki etik değerlere ve sürekli öğrenme bilincine sahiptir; güncel teknolojileri takip eder ve kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim sistemleri ve teknolojileri alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi sahibi olur. 5
2) Karmaşık bilişim problemlerini tanımlar, analiz eder ve uygun bilgi teknolojileri ile çözümler geliştirir. 3
3) Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü kavrar, programlama dillerini etkin kullanır ve yazılım projeleri geliştirir. 4
4) Veri tabanı sistemlerini tasarlar, yönetir ve büyük veri analizi yapabilir.
5) Ekip çalışmasına yatkındır, proje yönetimi ve iletişim becerileri gelişmiştir. 3
6) Mesleki etik değerlere ve sürekli öğrenme bilincine sahiptir; güncel teknolojileri takip eder ve kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Laboratuar 10 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama 4 3 12
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 102