Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT216 | ||||||||
Ders İsmi: | Optik Mağaza Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İSMAİL BAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İSMAİL BAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mağaza uygulaması dersinde öğrencilerin önceki derslerde edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini veya süreci tasarlamaları istenmektedir. Mağazada karşılaşılması muhtemel bir konunun araştırılması, incelenmesi ve canlandırılmasında,bölümün program çıktılarının karşılanmasının yanı sıra ekonomik hususlar, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşulları dikkate alarak çözüm önerileri getirilir. |
Dersin İçeriği: | • Optisyenlik alanındaki tüm bilgilerini analiz eder • Eğitimi boyunca edindiği teorik, pratik ve kavramsal tüm bilgilerini tanımlar • Optisyenlik alanında edindiği tüm teorik bilgilerini uygular. • Mağazacılık sektöründe edindiği tecrübeleri arkadaşlarına aktarır. • Optisyenlik alanında edindiği teorik bilgileri müşteriye doğru bir şekilde anlatmayı öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | |
2) | • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Practice and observation |
3) | • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | |
4) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
5) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
6) | • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
7) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
8) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
9) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
10) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
11) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
12) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
13) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
14) | Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. | Uygulama ve gözlem |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ozdemir, E. , Yarar, O. , Kabak S. (2015) Basic Opticianry (The 10 Step of Opticianry) ©2015 Günes Tıp Kitabevleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 42 | 3 | 126 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Proje | 0 | 3 | 0 |
Juri | 0 | 3 | 0 |
Final | 0 | 3 | 0 |
Toplam İş Yükü | 135 |