OPT216 Optik Mağaza Uygulamaları İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT216
Ders İsmi: Optik Mağaza Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mağaza uygulaması dersinde öğrencilerin önceki derslerde edindikleri bilgi ve
becerileri kullanarak karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini veya süreci tasarlamaları istenmektedir. Mağazada karşılaşılması muhtemel bir konunun araştırılması, incelenmesi ve canlandırılmasında,bölümün program çıktılarının karşılanmasının yanı sıra ekonomik hususlar, çevre
sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik
sorunlar gibi gerçekçi koşulları dikkate alarak çözüm önerileri getirilir.

Dersin İçeriği: • Optisyenlik alanındaki tüm bilgilerini analiz eder
• Eğitimi boyunca edindiği teorik, pratik ve kavramsal tüm bilgilerini tanımlar
• Optisyenlik alanında edindiği tüm teorik bilgilerini uygular.
• Mağazacılık sektöründe edindiği tecrübeleri arkadaşlarına aktarır.
• Optisyenlik alanında edindiği teorik bilgileri müşteriye doğru bir şekilde anlatmayı öğrenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Optisyenlik alanındaki tüm bilgilerini analiz eder
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitimi boyunca edindiği teorik, pratik ve kavramsal tüm bilgilerini tanımlar
2) Mağazacılık sektöründe edindiği tecrübeleri arkadaşlarına aktarır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Optisyenlik alanında edindiği teorik bilgileri müşteriye doğru bir şekilde anlatmayı öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Optisyenlik alanında edindiği tüm teorik bilgilerini uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır.
2) • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Practice and observation
3) • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır.
4) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
5) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
6) • Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
7) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
8) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
9) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
10) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
11) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
12) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
13) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem
14) Öğrenciler bir grup oluşturarak yazdıkları senaryoyu sınıfta canlandırır. Uygulama ve gözlem

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ozdemir, E. , Yarar, O. , Kabak S. (2015) Basic Opticianry (The 10 Step of Opticianry) ©2015 Günes Tıp Kitabevleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Grup çalışması ve ödevi
Rol oynama
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 42 3 126
Uygulama 3 3 9
Proje 0 3 0
Juri 0 3 0
Final 0 3 0
Toplam İş Yükü 135