İÇT352 İç Mimarlık Çevre Tasarımı 4İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT352
Ders İsmi: İç Mimarlık Çevre Tasarımı 4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 11
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: İÇT351 - İç Mimarlık Çevre Tasarımı 3
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HANDE CANKO
Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran bitirme projesidir.
Dersin İçeriği: yok

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Oluşturulan konseptin, temel hacim tasarım ilkeleri (biçim, malzeme, konstrüksiyon, ölçü, renk, vb.) bağlamında irdelenmesi, mekan organizasyonu oluşturma yöntemi kazandırılması ve bu doğrultuda özgün bitirme projelerinin oluşturulması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu Seçimi ve Anlatımı yok
2) Projesi dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
3) Jüri Değerlendirmesi yok
4) Jüri Değerlendirmesi yok
5) Jüri Değerlendirmesi yok
6) Sınıf İçi Uygulama yok
7) sınav yok
8) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması ve eskiz maket çalışması sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
9) Seçilen planın 1/20 plan ve kesit görünüşlerinin geliştirilmesi ve perspektif anlatımlarla detaylandırılması ve eskiz maket çalışması sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
10) tatil yok
11) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
12) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
13) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
14) 1/10 ve 1/2 ölçeklerde mobilya tasarımı ve detaylandırma çalışmaları sınıf ortamında uygulamalı olarak yapılır. yok
15) final yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * "İç Mekan Tasarımı"; Ching, F.
Diğer Kaynaklar: * "Çizimlerle Bina Yapım Rehberi"; Ching, F. * "Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim"; Ching, F.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 3
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 5
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 4
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 50 300
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 321